| کد خبر: 118523 |

آماده بارگیری کشتی‌ های غول پیکر هستیم

تین‌نیوز| مدیر عامل شرکت نفت پاسارگاد گفت : با خروج از تحریم های دریایی و افزایش صادرات، آماده بارگیری کشتی های غول پیکر به صورت یکپارچه هستیم.

به گزارش مارین نیوز، فریدون درویش زاده شنبه در آیین بارگیری بزرگترین محموله قیر صادراتی منطقه از اسکله بندر امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران افزود: امسال را مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامیدند و با توجه به اینکه در نخستین سال پسابرجام هستیم تاکید بر برون سپاری و تولید داخلی و صادرات بیشتر داشتند. 

مدیر عامل شرکت نفت پاسارگاد اظهار داشت: امروز در آستانه دهه مبارک فجر رویداد مهم و تاریخی در صنعت و حمل قیر کشور در دوران پسابرجام رخ داد. 
مدیر عامل شرکت نفت پاسارگاد با اشاره به پهلو گرفتن یکی از هفت کشتی بزرگ حمل قیر جهان در آب های خلیج فارس گفت: این اتفاق برای نخستین بار در آب های خلیج فارس رخ داده و شرکت پاسارگاد با صادرات محموله 35 هزار تنی قیر رکورد جدیدی در منطقه از خود به جای گذاشت. 

درویش زاده تصریح کرد: این محموله 35 هزار تنی به ارزش حدود 300 میلیارد ریال است که به صورت نقدی به خریدار بین المللی فروخته شده است. 

مدیر عامل شرکت نفت پاسارگاد با اشاره به ثبت رکورد زمان بارگیری در منطقه افزود: کشتی‌ های استاندارد و غول پیکر بالغ بر دو هفته زمان برای بارگیری نیاز دارند اما با کار تلفیقی که در آبادان صورت گرفت، این زمان به هشت روز کاهش یافت که رکورد بارگیری در منطقه را به خود اختصاص داد. 

درویش زاده گفت: با خروج تحریم های دریایی و افزایش صادراتی که شرکت نفت پاسارگاد داشته از امروز آماده بارگیری کشتی های غول پیکر به صورت یکپارچه هستیم. 

وی اظهار داشت: شرکت نفت پاسارگاد با رکورد بارگیری که امروز از خود به جای گذاشت، می تواند بارگیری کشتی های غول پیکر را در کمتر از استاندارد بین المللی را انجام دهد. 

وی صادرات 35 هزار تن قیر از شرکت پاسارگاد را مقدمه ای برای حضور در بازار جهانی قیر عنوان کرد و گفت:ظرفیت کارخانه پاسارگاد آبادان بیش از دو هزار و 400 تن در روز است که در یک هفته اخیر این ظرفیت را تا 2 هزار و 700 تن افزایش دادیم که 10 درصد بیش از استاندارد تولید ما می باشد. 

مدیر عامل شرکت نفت پاسارگاد افزود: توان حمل این شرکت از محل کارخانه تا محل پایانه 2500 تن در روز بود که در هفته جاری به 3 هزار و 500 تن در روز رسید که رکوردی بی سابقه است. 

درویش زاده میزان صادرات قیر در کارخانه آبادان را 33 هزار تن عنوان کرد و گفت: در سال جاری تا پیش از این محموله بیش از 220 هزار تن به ارزش 50 میلیون دلار صادرات از منطقه آبادان انجام شد که صادرات امروز به تنهایی معادل کل صادرات سال گذشته است. 

وی اظهار داشت: صنعت قیر در دنیا حدود یکصد میلیون تن در سال است و ما سال گذشته سهم ناچیزی در این صنعت را داشتیم که زیر 3 درصد بود و شرکت نفت پاسارگاد حدود نیم درصد در این صادرات را به خود اختصاص داد. 

مدیر عامل شرکت نفت پاسارگاد گفت: با تدوین برنامه پنج ساله خود همزمان با برنامه ششم توسعه کشور ،مصمم هستیم سهم شرکت نفت پاسارگاد در بازار جهانی را به 2.5 درصد افزایش دهیم. 

به گزارش ایرنا بارگیری محموله قیر در کشتی پالانکا ماپوتو یکی از هفت کشتی بزرگ جهان که در بندر امام خمینی (ره) پهلو گرفته بود روز شنبه به پایان رسید تا این محموله به مالزی صادر شود. 

این محموله 35 هزار تنی قیر بزرگترین محموله صادرات قیر در جنوب غرب کشور است که به ارزش 300 میلیارد ریالی به کشور مالزی فروخته شده است. 

بارگیری این محموله که از شرکت نفت پاسارگاد آبادان خریداری شده ، هشت روز به طول انجامید. 

شرکت نفت پاسارگاد با این حجم صادرات به ‌عنوان بزرگ‌ ترین صادر کننده و حمل یکپارچه قیر در منطقه شده که می ‌تواند بارگیری کشتی ‌های غول‌ پیکر را به‌ صورت یکپارچه و در مدت زمانی کمتر از استاندارد بین ‌المللی انجام دهد. 

بندر خلیج فارس بخشی از منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با کاربری عمدتاً نفتی و فرآورده های آن است که دهانه ورودی آن به عرض مفید 100 متر می باشد و شناورهایی با ظرفیت حداکثر 12 هزار تن می توانند در حوضچه آن تردد کنند. 

این بندر با اولویت جذب شرکت های سرمایه گذار که با هدف استفاده بیشتر از بازار سوخت رسانی در منطقه و بهره گیری از امکان سوخت رسانی، صادرات، ترانزیت و سوآپ فرآورده های نفتی و پتروشیمی به کشورهای همسایه ایجاد شده و از سال 83 مورد استفاده قرارگرفته است. 

بندر خلیج فارس از 320هکتار وسعت و مخازنی به ظرفیت 330 هزار متر مکعب بهره مند است که 9 پست اسکله به طول بیش از 1200 متر به عمق متوسط 7.5 متر در آن مستقر است. 

در پسکرانه این بندر، زمین هایی به وسعت بیش از 40 هکتار به منظور ایجاد مخازنی با حجم افزون بر یک میلیون و 500 هزار متر مکعب و احداث یک پالایشگاه کوچک در حال آماده سازی است. 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.