| کد خبر: 11605 |

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

تین نیوز | با کاهش خریدهای فیزیکی، قیمت طلا در معاملات امروز نسبت به بالاترین قیمت روز گذشته ۶ دلار کاهش یافت و به ۱۳۱۱ دلار در هر اونس رسید.
 
پس از آنکه خریدهای فیزیکی کاهش یافت، قیمت فلز زرد امروز روندی نزولی را طی کرد.

کاهش شاخص ها در بازار بورس روز سه شنبه قیمت طلا را به بالاترین رقم از اواسط ماه آوریل تاکنون رساند، اما این افزایش به اندازه افزایش قیمت پنجشنبه هفته گذشته یعنی زمانیکه قیمت فلز زرد به بالاترین رقم در 9 ما گذشته رسید، نبود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از رسیدن به رقم 1326 دلار در روز سه شنبه، که بالاترین رقم از 15 آوریل تاکنون بود، امروز با 6 دلار کاهش به 1311 دلار رسید. قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به 9 درصد افزایش یافته است.

ادوارد میر، تحلیلگر بازار طلا در این باره به رویترز گفت: «ما اکنون باید ببینیم که آیا پیشرفت قیمت طلا مجددا در بقیه روزهای این هفته سرعت خواهد گرفت یا نه.»

یک تاجر فیزیکی طلا در هنگ کنگ گفت: «مردم اخیرا و در مقایسه با زمانی که قیمت زیر 1300 دلار بود، طلای کمتری خریداری می کنند. پس از عبور طلا از مرز 1300 دلار، ما شاهد پیش خریدها بودیم، اما پس از آن چیز قابل توجهی مشاهده نمی کنیم. ما شنیده ایم که برخی سرمایه گذاران ممکن است بخواهند در سطح قیمت 1325 تا 1330 دلار طلاهای خود را بفروشند.»

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه، از رهبران اقلیم خودمختار کردستان عراق خواست تا در کنار بغداد به مقابله با تروریست هایی بپردازند که این کشور را با خطر چند پارگی مواجه ساخته اند.

در میان دیگر فلزات گرانبها، نقره، که اغلب از الگوی قیمت طلا پیروی می کند، امروز به 20 دلار و 68 سنت کاهش یافت. قیمت نقره روز سه شنبه به 21 دلار و 14 سنت رسید که بالاترین رقم از 18 مارس تاکنون بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.