| کد خبر: 107352 |

فعالیت عمرانی بزرگراه اهر – تبریز دو شیفته شد

تین‌نیوز| رئیس اداره راه و شهرسازی اهر با اشاره به اینکه اکثر تصادفات رانندگی در محورهای اهر – تبریز و اهر – مشکین‌شهر به وقوع می‌پیوندد، گفت:پیمانکاران بزرگراه اهر – تبریز دو شیفته برای اتمام این بزرگراه در حال فعالیت هستند.


علی سلطانی در جمع مسئولان دستگاه قضایی آذربایجان شرقی به تشریح آخرین وضعیت بزرگراه اهر – تبریز پرداخت و اظهار داشت: روند عملیات اجرایی بزرگراه اهر – تبریز از سال 87 آغاز شده که در سه قطعه در حال انجام است و قطعه نخست این پروژه به طول 20 کیلومتر سال گذشته به زیر بار ترافیکی رفت.

وی با اشاره به اینکه قطعه دوم بزرگراه اهر – تبریز به دو پیمانکار واگذار شده است، افزود: تاکنون ابنیه بندی و خاک‌برداری قسمت "الف" قطعه دوم پروژه به اتمام رسیده و قسمت "ب" به طول 34 کیلومتر که جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی قرارگرفته زیر ذره‌بین نظارتی مسئولان ارشد استانی است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اهر از پرداخت بخشی از بدهی پیمانکاران بزرگراه اهر – تبریز از طریق اوراق خبر داد و گفت: علاوه بر این پرداخت بدهی‌ها، از سال‌های گذشته که اراضی برخی از صاحبان ملک در حاشیه بزرگراه تملک شده ولی هنوز برای صاحبان زمین‌ها راه و شهرسازی 10 میلیون تومان بدهکار است.

سلطانی بابیان اینکه طبق آمارها روزانه میانگین بیش از 18 هزار وسیله نقلیه سبک و سنگین از محور اهر – تبریز تردد می‌کنند، اظهار کرد: با توجه به میزان تردد خودروها در جاده اهر – تبریز، روزهای پایانی هفته و فصل تابستان این آمار به دو برابر افزایش می‌یابد.

وی بیان داشت: پیمانکاران بزرگراه اهر – تبریز دو شیفته برای اتمام این بزرگراه در حال فعالیت هستند و از طرفی رئیس‌جمهور در سفر استانی به آذربایجان شرقی از اتمام این بزرگراه تا پایان سال جاری خبر داده بودند ولی متأسفانه به دلیل عدم تخصیص اعتبارات دولتی و نامساعد بودن وضعیت جوی آب و هوایی، بخشی از وعده رئیس‌جمهوری امسال تحقق می‌یابد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اهر با تأکید بر اینکه 80 درصد تصادفات جاده‌ای کشور منشأ انسانی دارد، اضافه کرد: غیر از عوامل انسانی 5 درصد عامل راه و 10 درصد عامل خودرو و 5 درصد عامل پنهانی است.
سلطانی با اشاره به اینکه اکثر تصادفات رانندگی در محورهای اهر – تبریز و اهر – مشکین‌شهر به وقوع می‌پیوندد، گفت: در بحث حوادث رانندگی محورهای مواصلاتی اغلب اداره راه و شهرسازی متهم می‌شود.

پایش جاده‌ها با دوربین‌های کنترل و نظارتی در کاهش تصادفات موثر است 
یونس منفرد فرمانده انتظامی شهرستان اهر نیز در این جلسه، اظهار داشت: در طول 10 سال گذشته تنها 350 راننده زن جان خود را در جاده اهر – تبریز ازدست‌داده‌اند و حدود 85 درصد حوادث رانندگی بر اثر شاخ به شاخ به وقوع پیوسته که این امر ناشی از باریک بودن جاده و انحراف به چپ خودروها هر لحظه امکان حادثه وجود داشت.

وی با اشاره به اینکه ایمن بودن جاده‌ها و توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی تلفات انسانی را در جاده‌ها کاهش می‌دهد، ادامه داد: امیدواریم مسئولان ذی‌ربط با همت و پشتکار مضاعف در خصوص رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها شاهد کاهش تصادفات رانندگی و تلفات جانی مردم باشیم.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.