| کد خبر: 218173 |

◄ ملاک عمل تعیین ظرفیت مجاز برای بارگیری کامیون‌ها چیست؟

ملاک عمل ظرفیت مجاز بارگیری برای کامیون‌های مندرج در جداول منتشره، ارقام ظرفیت کامیون‌های مندرج در جدول و یا کارت کامیون هر کدام کمتر باشد خواهد بود.

تین نیوز

رئیس هیئت مدیره انجمن کارگری رانندگان یخچالدار خراسان رضوی در خصوص میزان ظرفیت بارگیری کامیون‌ها گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در جداول ظرفیت مجاز بار کامیون‌ها به صراحت قید کرده است «ملاک عمل ظرفیت مجاز بارگیری برای کامیون‌های مندرج در جداول منتشره، ارقام ظرفیت کامیون‌های مندرج در جدول و یا کارت کامیون، هر کدام کمتر باشد خواهد بود.»

به گزارش تین نیوز، محسن متقین در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری افزود: اگر به دستورالعمل‌های سازمان راهداری در خصوص رعایت ظرفیت مجاز مندرج در کارت خودرو توجه شود، این شبهه که میان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه اختلاف نظر وجود دارد رفع خواهد شد.

ظرفیت تناژ مجاز کامیون و تریلی برای حمل بار اعلام شد

وی عنوان کرد: برای مثال وقتی گفته می‌شود کامیون ۱۸چرخ با پنج محور مجاز است تا سقف وزن ناخالص ۴۴تن عبور و مرور نماید، بدین معنی نیست که اگر این کامیون دارای ظرفیت مجاز قانونی ۳۸تن مندرج در کارت خودرو است، مجاز به حمل ۴۴تن خواهد بود.

وی با بیان این‌که به‌زودی با راه‌اندازی سیستم باسکول‌های محورکشی مستقر در ایستگاه‌های پلیس راه کشور همه این موضوعات حل می‌شود، اظهار کرد: یک‌بار دیگر با تاکید براین موضوع که ظرفیت‌های مندرج در جدول، هنگامی می‌تواند ملاک عمل قرار گیرد که ظرفیت مندرج در کارت خودرو، کمتر از ارقام جدول نباشد از ریاست سازمان راهداری تقاضا می‌شود نسبت به ارائه شیوه‌های وحدت رویه اقدام نموده و پیروی از دستورالعمل‌های سازمان راهداری توسط ادارات کل استان‌ها را مورد تاکید قرار دهند.

به گزارش تین نیوز، مدتی پیش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه ظرفیت مجاز تناژ کامیون و تریلی برای حمل بار را به پلیس راه این استان اعلام کرد.

در بخشی از نامه‌ای که از سوی فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه به فرماندهی پلیس راه این استان نوشته شده، آمده بود: برای ایجاد رویه واحد و کنترل و نظارت بر میزان تناژ ناوگان عبوری محورهای سطح استان، اصلاحیه حداکثر ظرفیت مجاز کامیون و تریلی جهت استحضار ارسال می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.