◄ حذف فیزیک کارت هوشمند رانندگان و جایگزینی کد ملی راننده به جای شماره هوشمند راننده
با برنامه ریزی و پیگیری جدی، برخی از خلاء های ساختاری و سازمانی که نبود آنها موجبات اتلاف سرمایه های ملی، ناهمگونی و نقصان در خدمات این بخش و در نتیجه کاهش رضایتمندی کاربران می شد، اقداماتی انجام شد که از جمله آنها می توان به حذف فیزیک کارت هوشمند راننده و ناوگان، جایگزینی کد ملی راننده به جای شماره هوشمند راننده و ... اشاره کرد.

سالنامه آماری 1403 سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در 6 فصل به همراه مقدمه، تعاریف و مفاهیم، خلاصه آمار مدیریتی و گزیده آمار استانی منتشر شد.
به گزارش تین نیوز، در بخشی از مقدمه این سالنامه از قول رضا اکبری رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای آمده است که حمل و نقل جاده ای ما بیشترین حمل کالا و جابجایی مسافر را بر دوش دارد و کارنامه سالانه اش جابجایی در حدود دو میلیارد مسافر و بیش از نیم میلیارد تن بار داخلی در کشور با پهنای1.65 میلیون کیلومتر مربع با طول راهی بیش از 290 هزار کیلومتر (با احتساب جاده خاکی) است.
رضا اکبری در بخش دیگری از مقدمه این سالنامه تاکید کرده که در سال های اخیر در کنار تلاش های دامنه داری که برای حل مشکلات و تنگناهای بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای صورت گرفت، این توفیق به دست آمد که با برنامه ریزی و پیگیری جدی، برخی از خلاء های ساختاری و سازمانی که نبود آنها موجبات اتلاف سرمایه های ملی، ناهمگونی و نقصان در خدمات این بخش و در نتیجه کاهش رضایتمندی کاربران می شد، اقداماتی انجام شود که از جمله آنها می توان به تلاش در جهت اجرای تکالیف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز (حذف فیزیک بارنامه، راه اندازی امضاء دیجیتال و ...)، طرح ساماندهی وانت بارها، طرح ساماندهی سوخت بنزین ناوگان های بین شهری در بخش مسافر و بار، تقویت بازارگاه های الکترونیکی حمل کالا، تقویت طرح نوسازی ناوگان، توسعه سامانه های پرداخت الکترونیکی و سامانه های اطلاع رسانی و خدمات الکترونیکی برخط، اصلاح قوانین و مقررات جاده ای در بخش های مختلف در راستای اقتصاد مقاومتی (حذف فیزیک کارت هوشمند راننده و ناوگان، جایگزینی کد ملی راننده به جای شماره هوشمند راننده و ...) و توسعه و بهبود فرآیندها در راستای اجرای کامل دولت الکترونیک و حذف مراجعه حضوری ارباب رجوع اشاره کرد.
برای دیدن این سالنامه اینجا کلیک کنید.