| کد خبر: 272390 |

سالن قطار ایران برای همدان سیر می کند!

اینک علاوه بر دو قطار بن ریل و رجا، قطار ایران پا به عرصه می گذارد تا در شبکه ریلی همدان خودنمایی کند.

تین نیوز

با توجه به دریافت بازخوردهای مردمی و نارضایتی همدانی ها از قطارهای فعال در شبکه ریلی، قطاری لوکس و مدرن برای استان تخصیص یافته تا رضایتمندی مردم افزایش یابد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، ۲۰ تیرماه سال ۹۶ بود که برای نخستین بار سوت قطار همدان مشهد به صدا درآمد و این قطار با حضور ۱۵۰ نفر از خانواده های شهدا، ایثارگران و اصحاب رسانه استان عازم مشهد مقدس شد.

مردم در ابتدا از شادی ورود قطار به استان، خیلی روی مسأله کیفیت بحث نداشتند، آنها همین که می توانستند به راحتی مسیر همدان تا مشهد را طی کنند، راضی و خوشحال بودند، اما اینک با گذشت سال ها و فرسوده شدن مبلمان قطار و فرسودگی ظاهری و گاه بوی نامطبوع داخل سالن ها و سرویس بهداشتی، مردم نارضایتی دارند و درخواست رسیدگی به این موضوع را داشتند، هر چند آنها از دوری مسیر و نامناسب بودن جاده منتهی به ایستگاه راه آهن هم به تنگ آمده اند. 

چندی پیش فرماندار همدان با اشاره به نارضایتی شهروندان از ارائه خدمات توسط راه آهن همدان گفت که در جلسه ای با مدیرکل راه آهن مسائل و دغدغه های مردم مطرح و پیگیری شد که به زودی برطرف می شود.

مسلم مخفی اعلام کرد که با پیگیری های مدیریت راه آهن استان از ابتدای تابستان قطار پنج ستاره به مسافران همدان خدمات می دهد و این اقدام حتماً افزایش رضایتمندی شهروندان را به دنبال خواهد داشت.

وی مطرح کرد که مجموعه عوامل راه آهن همدان به دنبال رضایتمندی مسافران هستند که امیدواریم با ایجاد زیرساخت های لازم این امر به طور کامل محقق شود.

فرماندار همدان با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی ترمینال ایستگاه راه آهن همدان ابراز امیدواری کرد که این ساختمان که از محل سفر رئیس جمهور نیز اعتبار دارد، به زودی تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی که به عملکرد شرکت ساخت و توسعه زیرساخت انتقاد دارد، بیان کرد که متأسفانه پروژه راه دسترسی به راه آهن همدان استاندارد لازم را ندارد البته برخی اقدامات ایمنی انجام شده است.

مدیرکل راه آهن غرب کشور با اشاره به ادامه فعالیت دو قطار بن ریل و رجا در شبکه ریلی همدان به منظور باز بودن دست همه اقشار برای خرید بلیط قطار اظهار کرد: بنا به دستور مدیرعامل راه آهن قرار است در برنامه تابستانی یک قطار پنج ستاره ویژه همدان پیش بینی شود.

سیدسعید ابراهیم نژاد با اشاره به حرکت این قطار از همدان به مشهد، همدان به تهران و بالعلکس این مسیرها، مطرح کرد: در حال حاضر به جز مسیرهای فوق، قطار تهران همدان سنندج نیز در شبکه ریلی همدان تردد دارد.

ابراهیم نژاد با بیان اینکه در حال حاضر روزی ۴۰۰ نفر ظرفیت قطار همدان به مشهد است و مردم می توانند از طریق سیستم فروش آنلاین اقدام به تهیه بلیط کنند، تصریح کرد: سهمیه خاصی برای استان همدان درنظر گرفته نشده و به صورت سیستمی همه مردم از سراسر کشور می توانند نسبت به تهیه بلیط قطار اقدام کنند.

وی با اعلام اینکه قطارهای بن ریل و رجا هر دو چهار ستاره و چهار تخته هستند، مطرح کرد: اعتراض مردم را درباره کیفیت این دو قطار شنیده ایم و از نزدیک هم بازدید داشتیم اما لحظه ورود قطار از آراستگی کافی برخوردار است اما در طول مسیر به علت مسافت طولانی قاعدتاً یکسری مسائل رعایت نمی شود به ویژه در سرویس بهداشتی، و همین امر باعث نارضایتی مردم شده است.

مدیرکل راه آهن غرب کشور با تأکید بر اینکه به زودی قطار پنج ستاره و بهترین قطار کل شبکه ریلی وارد استان همدان می شود، اعلام کرد: این قطار چهار تخته و دارای ۱۰ سالن با نام «ایران» برای نخستین بار وارد منطقه همدان می شود به طوری که تاکنون هیچ کجا سیر نکرده است.

به گفته ابراهیم نژاد، در حال حاضر زیرساخت های موجود در استان همدان پاسخگوی افزایش ظرفیت نیست چرا که سکوی دوم ایستگاه که ساخت آن جزو وظایف شرکت ساخت و توسعه راه هاست، هنوز به بهره برداری نرسیده است.

وی در زمینه وعده نماینده همدان به منظور برقی کردن قطار همدان تهران از سال ۹۷ و معطل مانده این پروژه نیز گفت: باید زیرساخت آن توسط شرکت ساخت فراهم شود تا چنین امکانی ایجاد آید.

وی بیان کرد: یکسری پروژه‎ های نیمه تمام نظیر ساختمان ایستگاه همدان، پروژه راه آهن همدان ملایر و جاده دسترسی شهر به ایستگاه همدان در اختیار شرکت ساخت است و تا به مرحله بهره برداری نرسد از حوزه اختیارات راه آهن خارج است.

امیدواریم طبق وعده های داده شده مردم همدان از ابتدای تابستان با قطاری لوکس و شیک سفر کنند و بدین ترتیب با اقبال بیش از پیش نسبت به سفر ریلی اقدام کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.