| کد خبر: 265305 |

پرونده نقاط حادثه خیز فارس سال ۱۴۰۳ بسته می شود

تاکنون ۵۶ نقطه اصلاح شده و پیش بینی می شود که با تکمیل نقاط حادثه خیز باقیمانده، پرونده این نقاط تا شهریورماه ۱۴۰۳ بسته شود.

تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس، با اشاره به شناسایی ۹۶ نقطه حادثه خیز جدید در این استان طی سال گذشته گفت: از این تعداد تاکنون ۵۶ نقطه اصلاح شده و پیش بینی می شود که با تکمیل نقاط حادثه خیز باقیمانده، پرونده این نقاط تا شهریورماه ۱۴۰۳ بسته شود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، علیرضا راستیار در نشست خبری مدیران پاسخگو  گفت: سال ۹۴ حدود ۱۲۱ نقطه حادثه خیز در فارس شناسایی شد که تاکنون ۱۱۹ نقطه رفع نقص شده است.

وی ادامه داد: میزان اعتبارات مورد نیاز برای رفع نقاط حادثه خیز استان سه هزار میلیارد ریال است که در مصوبات سفر دوم نیز تخصیص این اعتبار پیش بینی شده است.

وی، با اشاره به تخصیص اعتبار به این اداره کل در سفر دوم رییس جمهور در سه فصل گفت: بر این اساس، سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بابت احداث و تکمیل راههای روستایی، سه هزار میلیارد ریال بابت نقاط حادثه خیز و چهار هزار میلیارد ریال هم برای روکش آسفالت راههای اصلی و فرعی استان در پیش نویس مصوبات سفر آمده است که امیدواریم با تصویب و ابلاغ آنها بتوانیم برنامه ریزی اجرایی داشته باشیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: از ابتدای شروع فعالیت دولت مردمی سیزدهم تاکنون سه هزار ۱۰۰ کیلومتر از محورهای استان بهسازی و روکش آسفالت شده است.

راستیار افزود: طی سال گذشته و امسال افزون بر ۲۰ هزار میلیارد ریال قرارداد نگهداری راههای استان منعقد کرده ایم و ۱۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر نیز خط کشی راههای استان انجام شده است.

وی ادامه داد: به منظور مدیریت منابع، تجهیزات خط کشی توسط اداره کل راهداری استان خریدار شد و هم اینک ۹۰  درصد محورهای استان با همین دستگاه متعلق به این اداره کل خط کشی می شود.

راستیار، در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل بار و مسافر استان نیز گفت: نوسازی ناوگان در حوزه بار بر مبنای مصوبه قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ انجام شد، البته از نمایندگان استان تقاضا داریم که کمک کنند که این مصوبه در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ که الان به مجلس آمده و ۲ بند آن شامل نوسازی ناوگان باری و مسافری از طریق واردات، حذف شده در لایجه بودجه ۱۴۰۳ گنجانده شود.

وی اظهار کرد: مجموعه اقدامات انجام شده در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل بار استان سبب شده که سن این ناوگان بسیار کاهش یابد اما در حوزه مسافری در استان فقط یک شرکت توانسته ثبت سفارش واردات اتوبوس انجام دهد و اگر این اصلاحیه در لایحه بودجه انجام نشود این شرکت هم موفق نخواهد شد که ۲۷ دستگاه اتوبوس خود را وارد کند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس، کمبود منابع و نیروی انسانی، عدم امکان راه اندازی اداره راهداری در ۶ شهرستان تازه تاسیس فارس و مشکلاتی که در زمینه خدمات رسانی به مردم ایجاد شده است و عدم نوبت کاری نیروهای راهداری با وجود کار در شرایط سخت و در سه شیفت را از جمله چالش های موجود در این مجموعه برشمرد.

راستیار با اشاره به اینکه فارس با داشتن ۲۱ هزار کیلومتر راه رتبه یک کشوری را از این حیث دارد، بیان کرد: به مجموع راه های استان مسیر آزاد راهی نیز به طول ۲۱۲ کیلومتر نیز اضافه شده است و تنها رینگی که باقیمانده است آزاد راه شیراز به بوشهر است.

 وی عنوان کرد: بین ۲ تا ۶ درصد هزینه احداث یک راه برای نگه داری آن در نظر گرفته می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با اشاره به اینکه سامانه های هوشمند pmsدر محورهای سطح استان اسکن می کند و خروجی این سامانه تشخیص سطح خرابی رویه و... است، عنوان کرد: با آنالیز میدانی این محل ها احصا و برای رفع نواقص مناقصه برگزار و پیمانکار انتخاب می شود.

راستیار ادامه داد: از طریق این سامانه در سال ۱۴۰۱ نیز ۲.۵ درصد کیلومتر راه اصلی و فرعی نیز در وضعیت بحرانی قرار گرفت و جز اولویت های اصلاح است.

وی در خصوص روکش جاده شیراز -سروستان گفت: اصلاح روکش این جاده جز مصوبات سفر ریاست جمهوری است و درحالی مصوبه تخصیص قیر به دستگاه های اجرایی مشکل داشت که از هفته اینده تخصیص قیر صورت گرفت و این محدوده تا قبل از نوروز توسط پیمانکار انجام می شود.

راستیار با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار میلیارد قرارداد در احداث و نگهداری راه بسته شده است، یادآور شد: از ابتدای دولت سیزدهم تا امروز ۳هزار و ۱۰۰ کیلومتر از محورهای استان لکه گیری و روکش انجام شده است که در حوزه راه های شریانی اصلی و فرعی بوده است.

وی افزود: همچنین خط کشی محورها به طول ۱۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر انجام شده است.

وی با بیان اینکه سهم مصوبات سفر در حوزه اداره کل راهداری در سه فصل اعتبارات پیش نویس شده است، یادآور شد: رقم مصوبات ۳۲۰ میلیارد تومان بابت احداث و تکمیل راه های روستایی، ۳۰۰ میلیارد تومان بابت نقاط حادثه خیز و۴۰۰ میلیارد تومان بابت روکش آسفالت راه های فرعی و اصلی است.

به گفته راستیار در حوزه راه های روستایی ۱۵۹ روستا به طول ۷۰۰ کیلومتر بالای ۲۰ خانوار فاقد راه شناسایی شد که ۱۲۷ کیلومتر از این تعداد در ۶ماه گذشته انجام شده است و طی سه سال آتی این ۷۰۰ کیلومتر انجام می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس در بخش دیگری  با اشاره به اینکه فارس رتبه یک کشوری در حوزه ناوگان با ۴هزارو۲۰۰ ناوگان دارد، ابراز کرد: در حال حاضر در  حوزه حمل ونقل عمومی ۶ هزار راننده مشغول به فعالیت و خدمات رسانی هستند ضمن  اینکه طی ۸ ماه گذشته ۱۸میلیون نفر از طریق ناوگان عمومی برون شهری جا به جا شده اند.

راستیار درباره وضعیت آزادراه  شیراز اصفهان توضیح داد و گفت: براساس آخرین اطلاعات برای دوربین ثبت تخلف آزادراه ۲۴ نقطه جانمایی شده مقرر شده طی ۸ ماه دوربین های مذکور به بهره برداری برسند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.