| کد خبر: 18350 |

چه باید کرد…

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم شریف و مقتدر ایران اسلامی در ماه ضیافت اله که افتخار بندگی خداوند را با افتخار به سرانجام مقصود رسانده اند که امیدوارم مورد قبول درگاه ایزد منان قرار گیرد و حال چه باید کرد؟ دولت تدبیر و امید، دومین سال خدمت گذاری به ملت بزرگ و شریف ایران را در حالی شروع می کند که دغدغه های دولت برحسب فرمایشات ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران صنعت ریلی کشور است. دغدغه ای که این یکسال به آن توجه خاصی شده است ولی کافی نیست و هنوز خیلی عقب ماندگی به چشم می خورد. اینجانب پیشنهادات ذیل را مطرح کرده و امیدوارم مورد بررسی مدیران ارشد واقع شود:
تشکیل کارگروهی مستقل از وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت تا مشکلات سر راه عدم توفیق رشد این صنعت را بررسی و راهکاری عملیاتی را پیشنهاد کند. مشکلاتی همچون نقدینگی و در اختیار نداشتن تسهیلات مناسب، که با توجه به این یکسالی که از عمر دولت تدبیر و امید می گذرد بارها با معاونین محترم وزارتخانه و مدیران ارشد جلسات متعدد گذاشته ولی هیچ خروجی که به حل مشکلات انجامیده شود ایجاد نشده تا این کارگروه با اقتدار و اختیار کامل پا به عرصه بررسی بگذارد و به رفع چالش های تولید پرداخته و گام های مؤثری را بردارد.

کارگروهی از سوی مدیر عامل محترم راه آهن جمهوری اسلامی ایران تشکیل تا از مدیرانی که تجربه ای اجرایی در زمینه بازنگری قوانینی که سالیانی است دوران آن به پایان رسیده است بهره مند شده تا قوانینی تدوین گردد که در قراردادها مورد استفاده قرار گیرد و همچنین شاهد تسریع و تسهیل روند انعقاد قراردادهایی باشیم که سود آنها فقط به نفع بانک هایی که حداقل تسهیلات را با اما و اگرهایی در اختیار می گذارند قرار نگیرد که خود موجب ایجاد انگیزه سرمایه گذاری دوچندان در بخش ریلی خواهد شد.
کارگروهی از سوی وزارت کار و امور اجتماعی تشکیل تا نسبت به امکان سنجی واحدهای تولیدی در بخش ریلی کارشناسی انجام دهد و سازمان تأمین اجتماعی را که هنوز با قوانینی سر و کار دارند که عمر آن ها خیلی وقت است سر آمده و در این مقطع زمانی اصلا جوابگو نیست و فقط منجر به بستن دست های کارآفرینان شده است و انگیزه سرمایه گذاری را به شدت تنزل داده است. در پایان باید هر سه کارگروه بعد از بررسی راهکارهای عملیاتی با ایجاد راهکاری مناسب به نفع تولید قوانینی توسط وزاری محترم، به هیئت محترم وزیران پیشنهاد دهند تا شاهد شکوفایی بخشی از صنعت کشور باشیم که در این برهه از زمان بسیار مهم و حیاتی است و انجمن صنایع ریلی ایران که کلیه شرکت های تولیدی در این انجمن دارای عضویت فعال هستند همواره آماده هرگونه همکاری خواهد بود.
به امید روزی نه خیلی دور که شاهد رشد تعالی در صنعت کشور بخصوص در بخش ریلی باشیم؛ ان شاءاله. در پایان پیشاپیش عید سعید فطر را به مقام عظمای ولایت، دولت تدبیر و امید و ملت مسلمان ایران تبریک عرض میکنم.

*سرمقاله نشریه انجمن صنایع ریلی ایران

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.