| کد خبر ۳۰۸۶۶۲
کپی شد

نیمی از مسیر راه آهن رشت–آستارا آزادسازی و به طرف روسی واگذار شد

استاندار گیلان با اشاره به پیشرفت پروژه راه آهن رشت–آستارا گفت: از ۱۶۰ کیلومتر مسیر این طرح راهبردی، نیمی آزادسازی و برای اجرا به شرکت روسی تحویل و طبق برنامه ریزی ها، ۸۰ کیلومتر باقیمانده نیز تا پایان سال جاری آماده واگذاری خواهد شد.

نیمی از مسیر راه آهن رشت–آستارا آزادسازی و به طرف روسی واگذار شد
تین نیوز |

استاندار گیلان با اشاره به پیشرفت پروژه راه آهن رشت–آستارا گفت: از ۱۶۰ کیلومتر مسیر این طرح راهبردی، نیمی آزادسازی و برای اجرا به شرکت روسی تحویل و طبق برنامه ریزی ها، ۸۰ کیلومتر باقیمانده نیز تا پایان سال جاری آماده واگذاری خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، هادی حق شناس استاندار گیلان  با اشاره به اهمیت راهبردی کریدور شمال–جنوب در توسعه مبادلات تجاری کشور اظهار کرد: این مسیر به عنوان یکی از شریان های مهم اقتصادی منطقه، نقش تعیین کننده ای در افزایش حجم ترانزیت کالا میان ایران، روسیه و کشورهای حوزه قفقاز دارد.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از این کریدور از استان گیلان عبور می کند، گفت: پروژه راه آهن رشت–آستارا به عنوان حلقه مفقوده این مسیر بین المللی، در یک سال اخیر با جدیت ویژه ای دنبال شده و روند پیشرفت آن به صورت محسوسی افزایش یافته است.

به گفته استاندار گیلان، در ۶ ماه گذشته، از مجموع ۱۶۰ کیلومتر مسیر این پروژه، حدود نیمی از مسیر آزادسازی شده و بخش نخست آن نیز برای اجرا به شرکت طرف روسی تحویل شده است.

حق شناس با تأکید بر عزم جدی دولت برای تکمیل پروژه راه آهن رشت آستارا افزود: طرف روسی نیز علاقه مندی بالایی برای اجرای سریع این طرح دارد و پیش بینی می شود ۸۰ کیلومتر باقی مانده تا پایان سال جاری آماده تحویل گردد تا کل مسیر ۱۶۰ کیلومتری در اختیار پیمانکار روسی قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش تکمیلی این پروژه در شبکه ریلی منطقه بیان کرد: در حال حاضر روزانه بین ۵۰ تا ۶۰ واگن کالا در مسیر آستارا و خاک جمهوری آذربایجان جابه جا می شود و با تکمیل راه آهن رشت–آستارا، ارتباط ریلی ایران با بنادر دریای خزر و کشورهای شمالی به صورت مستقیم برقرار خواهد شد.

استاندار گیلان یکی از اهداف تکمیل کریدور شمال به جنوب را توسعه اقتصادی در استان دانست و تصریح کرد: بر اساس توافق سه جانبه ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان، هدف نهایی این کریدور انتقال سالانه ۱۵ میلیون تُن بار از مسیر شمال به جنوب است که با بهره برداری از خط ریلی رشت–آستارا محقق خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.