| کد خبر: 226854 |

۳۵ کیلومتر راه روستایی در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید

۳۵ کیلومتر احداث و توسعه راه روستایی در قالب طرح ابرار همزمان با دهمین روز دهه فجر با حضور وزیر راه و شهرسازی در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

تین نیوز

۳۵ کیلومتر احداث و توسعه راه روستایی در قالب طرح ابرار همزمان با دهمین روز دهه فجر با حضور وزیر راه و شهرسازی در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی روز سه‌شنبه در حاشیه این آیین گفت: برای این طرح‌ها ۲۴۵ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال هزینه شده و ۱۵۶ خانوار روستایی استان از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

اسداله جلال‌زاده افزود: تکمیل راه روستایی برکت - چاه اتحاد - اسلام آباد بشرویه به طول ۱۰ کیلومتر با هزینه‌کرد ۶۳ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال و جمعیت برخوردار ۳۷ خانوار از جمله این طرح‌ها است.

وی بیان کرد: همچنین تکمیل راه روستایی دلاکوک طبس به طول هفت کیلومتر از دیگر پروژه‌ها است که برای این پروژه ۴۹ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و ۲۱ خانوار از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به افتتاح طرح تکمیل راه روستایی چاه زرد بیرجند اظهار داشت: برای این پروژه به طول ۳.۵ کیلومتر ۲۸ میلیارد ریال هزینه شده و ۳۳ خانوار از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

بهسازی و آسفالت راه روستایی باغ سنگی سربیشه به طول هفت کیلومتر و تکمیل راه روستایی تقوری قاینات به طول ۷.۵ کیلومتر از دیگر پروژه‌هایی بود که جلال زاده به آن اشاره کرد.

وی عنوان کرد: با افتتاح این ۲ پروژه راه روستایی ۶۵ خانوار از مزایای آن برخوردار می‌شوند که ۱۰۵ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه‌ها هزینه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در ادامه گفت: در مجموع همزمان با ایام دهه فجر امسال ۲۵ پروژه عمرانی در بخش راهداری، فنی و راه‌های روستایی استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

وی اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها را ۶۴۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این پروژه‌ها شامل احداث راه روستایی، عملیات تبدیل آبنما به پل، عملیات روکش آسفالت، روشنایی، احداث ساختمان راهدارخانه، ایمن‌سازی نقاط پرتصادف و مستعد تصادف، تکمیل راه روستایی، اجرای کامل عملیات ابنیه و تاسیسات سوله ماشین آلات، احداث پل عابر و تکمیل راه روستایی می‌شود.

جلال زاده بیان کرد: پروژه‌های مذکور در شهرستان‌های فردوس، طبس، نهبندان، بشرویه، بیرجند، قاینات، سرایان و سربیشه در حال افتتاح و بهره‌برداری است.

وی تصریح کرد: ۲ پروژه محور گردشکری بند دره و ایمن سازی نقطه پرتصادف و مستعد تصادف منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با هزینه کرد ۱۶۲ میلیارد ریال دهه فجر در بیرجند به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی عنوان کرد: عملیات تبدیل آبنما به پل محور عشق آباد - بردسکن (کال چاهو) یک دستگاه پل  ۲۰ دهانه، روکش آسفالت محور طبس – اصفهان به طول ۱۰ کیلومتر، تکمیل راه روستایی دلاکوک به طول هفت کیلومتر، احداث و توسعه راه روستایی دشتغران به طول ۲ کیلومتر و با اعتبار ۱۴۳ میلیارد ریال از جمله پروژه‌های قابل افتتاح در شهرستان طبس است.

وی از افتتاح چهار پروژه عمرانی در شهرستان بشرویه خبر داد و تصریح کرد: تبدیل آبنما به پل کیلومتر یک محور بشرویه – رقه، روشنایی تقاطع رقه با کمربندی بشرویه، تکمیل راه روستایی برکت - چاه‌اتحاد - اسلام آباد به طول ۱۰ کیلومتر و احداث ساختمان راهدارخانه ارسک با هزینه کرد ۷۷ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال از جمله این پروژه‌ها است.

جلال زاده با اشاره به افتتاح پروژه عملیات روکش آسفالت محورهای روستایی حیدرآباد نهبندان به طول ۱۱ کیلومتر عنوان کرد: همچنین آیین کلنگ زنی محور روستایی آتشکده - کلاته سرخ به طول هفت کیلومتر و در مجموع با هزینه کرد ۱۲۷ میلیارد ریال از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این شهرستان مرزی است.

وی یادآور شد: تکمیل راه روستایی باغ سنگی به طول ۴.۵ کیلومتر، اجرای کامل عملیات ابنیه و تاسیسات سوله ماشین آلات، احداث پل عابر پیاده مود و کلنگ زنی راه روستایی صولابست به طول ۶ کیلومتر با اعتبار ۸۴ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های قابل بهره‌برداری در ایام مبارک دهه فجر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: تکمیل راه روستایی ثقوری قاینات به طول ۷.۵ کیلومتر با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال و تبدیل آبنما به پل سه قلعه - چاه طالب - بیرجند در شهرستان سرایان به ارزش پنج میلیارد ریال نیز در ایام دهه فجر در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: عملیات اجرایی احداث راه روستایی «باداموک» به طول ۳.۵ و «پلوند» به طول ۸.۵ کیلومتر نیز در ایام دهه فجر امسال در شهرستان فردوس آغاز می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی و همراهان از راه زمینی دوشنبه شب از کرمان به خراسان جنوبی آمد و در شهرستان طبس مورد استقبال استاندار و جمعی از مسوولان استان و شهرستان قرار گرفت و در ادامه ۹۰ کیلومتر پروژه بزرگراهی (ساخت باند دوم) راه‌های این استان با حضوری وی افتتاح شد.

محمد اسلامی امروز (سه‌شنبه) از پایانه مرزی ماهیرود بازدید کرد و با حضوری وی عملیات اجرایی ۵۴ کیلومتر از باند دوم راه‌ها و بهره‌برداری همزمان ۳۵ کیلومتر راه روستایی در استان آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی پنج هزار و ۹۸۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن، بازدید از قطعه ۱۶ راه آهن بیرجند - یونسی و افتتاح ساختمان پاویون فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه وزیر راه و شهرسازی به خراسان جنوبی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.