| کد خبر: 91809 |

اولویت اصلی شهرستان سروآباد در حوزه ی راه تکمیل جاده کامیاران سروآباد است

تین نیوز | فرماندار سروآباد گفت: در صورت عدم تکمیل آسفالت به موقعه ی جاده کامیاران به سروآباد و راه اندازی جاده ی گاران مریوان شاهد تخلیه و مهاجرت مردم این شهرستان خواهیم بود.

علی مفاخری عصر دیروز در دیدار با مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان در سروآباد، با اشاره به اینکه راه و شهر سازی دارای اهمیت ویژه و ماموریت خطیری در جامعه و استان ما ایفا میکند تصریح کرد: این نهاد حدود 30 درصد بودجه کل ستان را به خود اختصاص داده که همین مقوله نشان دهنده ی میزان گستردگی فعالیت های آن است.
 
وی به راه های شهری و روستایی این شهرستان اشاره و افزود: سروآباد در بخش راه از کل  356 کیلومتر جاده، دارای 75 کیلومتر جاده ی شهری و 281 کیلومتر راه روستایی می باشد.
 
فرماندار تصریح کرد: با توجه به آمارهایی که توسط مدیر کل قبلی ارائه شده بود این شهرستان تنها 27 درصد جاده آسفالت دارد و این وضعیت بدی را در سطح استانی و کشوری نشان میدهد.
 
وی همچنین به گستردگی تراکم جمعیت این شهرستان در روستاها اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه حدود 87 درصد جمعیت شهرستان یعنی چیزی حدود 40 هزار نفر آن در روستاها متراکم شده لذا آسفالت جاده های روستایی بسیار حائز اهمیت است.
 
مفاخری همچنین به پرورش ماهی سردآبی روستای دیوزناو اشاره کرد و افزود: بزرگترین مجتمع پرورش ماهی سردآبی خاورمیانه با تولید سالانه بیش از 400 تن ماهی در این روستا واقع شده اما متاسفانه اگر یکبار مسیرتان به پآنجا بیافتد دیگر محال است دباره مراجعه کنید.
 
وی اذعان داشت: تولید کنندگان ماهی به خاطر همین موضوع و خرابی جاده بالجبار زیر قیمت بازار ماهی هایشان را به استان های دیگر میفروشند تا این مشتریان را از دست ندهند.

فرماندار سروآباد تصریح کرد: میانگین آسفالت راه های روستایی در شهرستان سروآباد از میانگین استانی و کشوری پایین تر است و با توجه به اینکه بیشترین جمعیت شهرستان یعنی 87 درصد آن در روستاها ساکن هستند، می طلبد که مسوولین راه و شهرسازی توجه بیشتری به راه های روستایی سروآباد داشته باشند.

به گفته وی در مسیر ارتباطی روستای دیوزناو 5 روستای دیگر قرار دارد که 13 کیلومتر آن راه ارتباطی آن خاکی و شرایط بسیار بدی دارد.

فرماندار سروآباد راه ارتباطی کامیاران را یکی از اولویت های اصلی سروآباد برای خروج از بن بست و عدم تخلیه و مهاجرت مردم این شهرستان در صورت راه اندازی جاده گاران دانست و افزود: با توجه به اینکه برای تکمیل و آسفالت 13 کیلومتر باقیمانده از این مسیر که از محل اعتبارات ماده 180 مبلغ 85 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد متاسفانهسال گذشته یک ریال برای شهرستان تخصیصی نداشتیم و همین امر موجب شد که پروژه متوقف شود.
وی گفت: با توجه به اینکه مشکلات راههای روستایی این شهرستان با اعتبارات روستایی رفع نمی شود و نیازمند اعتبارات ملی هستیم لذا در همین راستا در جلسه شورای اداری که هفته آینده برگزار می شود، از نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی نیز دعوت خواهد شد در این جلسه حضور داشته باشد.
 
وی در پایان به برخی از مشکلات و پروژه های نیمه تمام حوزه ی راه و شهرسازی سروآباد ازجمله: تکمیل آسفالت 8 کیلومتر باقی مانده ی جاده بیساران، تکمیل سایت اداری با هزینه ی بالایی بالغ بر 70 میلیارد و یا واگذاری آن به وزارت خانه ای که نیاز داشته باشد و در صورت عدم تکمیل تخریب خواهد شد، گردنه ژالانه و تته که مسیر ارتباطی شهر اورامان و 10 روستای این منطقه است و هر ساله در فصل زمستان به دلیل بارش برف و باران با مشکل رفت و آمد روبروست و گردنه تته که همیشه 4 ماه در سال بسته است و متاسفانه امکانات اداره راه و شهرسازی سروآباد جوابگوی مشکلات راه های این شهرستان نیست و نیازمند تقویت و تجهیز آن هستیم و البته در صورت امکان و نیز با جذب اعتبارات ملی احداث تونل دره کی به هورامان برای رفع این معضل جدی .
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.