| کد خبر: 258761 |

سرمایه‌گذاران اصلی در آفریقا کدام کشورها هستند؟

به گفته رئیس سابق اتاق مشترک ایران و امارات در حال حاضر چین، فرانسه، آمریکا، امارات، انگلیس، روسیه، هند و ترکیه در کشورهای آفریقایی حضور فعال دارند و ایران نیز با توجه به منابع طبیعی غنی و بازارهای پر رونق در آفریقا می‌تواند از این فرصت‌ تجاری استفاده کند.

تین نیوز

به گفته رئیس سابق اتاق مشترک ایران و امارات در حال حاضر چین، فرانسه، آمریکا، امارات، انگلیس، روسیه، هند و ترکیه در کشورهای آفریقایی حضور فعال دارند و ایران نیز با توجه به منابع طبیعی غنی و بازارهای پر رونق در آفریقا می‌تواند از این فرصت‌ تجاری استفاده کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، فرشید فرزانگان با بیان اینکه قاره آفریقا برای بسیاری از کالاهای تولیدی ایران می‌تواند بازار هدف مناسبی باشد، گفت: به ویژه در مورد کشورهای عربی آفریقایی، به خاطر نزدیکی به مرزهای آبی کشور، این اهمیت دوچندان است.

وی با بیان اینکه ظرفیت تجارت آفریقا بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد دلار تخمین زده شده، گفت: حدود ۳۰ درصد ذخایر معدنی جهان در آفریقا است. بنابراین با توجه به اینکه فلزات مختلف به ویژه فلزات گران بها در آفریقا است، می‌تواند تامین کننده مواد معدنی کشور هم در حوزه فلزات مختلف باشد.

فرزانگان با بیان اینکه این قاره مجموعه‌ای از کشورهای متنوع است که هر کدام فضای متفاوتی برای کسب و کار دارند، تصریح کرد: برخی از این کشورها در نا امنی به سر می‌برند، اما برخی در امنیت و سلامت هستند. اما در مجموع مقامات آفریقایی سهل الوصول تر از کشورهای دیگر هستند.

رئیس سابق اتاق مشترک ایران و امارات با بیان اینکه باید در تجارت با این کشور هشیار بود که مسائل حقوقی و قانونی رعایت شود، گفت: به‌خاطر نزدیکی مجموع کشورهای قاره آفریقا به یکدیگر نیز لازم است حوزه لجستیک دریایی و هوایی به این کشورها ارتقا پیدا کند.

همچنین به گفته وی از جمله مزایای تجارت درآفریقا این است که ورود به بازار آن به سختی بازارهای دیگر نیست و نفوذ راحت تر است.

فرزانگان با بیان اینکه با توجه به شرایط آب و هوایی، ۶۵ درصد زمین‌های این قاره قابل کشت است، گفت: جمعیت بالای جوان این کشور می‌توانند آینده خوبی برای همکاری با ایران داشته باشد.

سرمایه‌گذاران اصلی در آفریقا کدام کشورها هستند؟

به گفته وی به صورت سنتی فرانسه، آمریکا، فرانسه، انگلیس و پرتغال در آفریقا حضور داشتند و از حضور آن‌ها به عنوان یک دوره استعمار یاد می‌شود. اما الان حضور چین خیلی در این قاره پررنگ است و در بسیاری از پروژه‌های کشورهای آفریقایی حضور دارد. بعد از چین، فرانسه، آمریکا، امارات، انگلیس، روسیه هند و ترکیه در این کشورهای آفریقایی حضور فعال دارند. در این میان امارات و هند سرمایه گذاران نو ظهور در آفریقا هستند که امارات در حوزه فلزی و معدنی همکاری با این کشورها دارد و به عنوان برنامه بلند مدت به روابط با آفریقا نگاه می‌کند. در مجموع چین، امارات، هند و ترکیه در مدت کوتاهی توانستند سرمایه گذاری قابل توجهی در آفریقا داشته باشند.

فرزانگان با بیان اینکه آفریقا با داشتن منابع طبیعی غنی، بازارهای پر رونق و جمعیت قابل توجه، فرصت‌های تجاری خوبی برای همکاری با ایران دارد، گفت: توسعه روابط تجاری با کشورهای آفریقایی می‌تواند به تنوع بخشی روابط تجاری ایران کمک کند. چراکه شرکای تجاری ایران محدود هستند و این موضوع می‌تواند به سبد صادرات و واردات ایران کمک کند و منجر به گسترش کسب و کارهای ایرانی در منطقه شود. همچنین همکاری با آفریقا می‌تواند به توسعه فناوری و تکنولوژی و افزایش همبستگی‌های اقتصادی بین دو کشور کمک کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.