| کد خبر: 91817 |

مدیر فرودگاه اراک عنوان کرد؛

◄ آماده‌سازی فرودگاه اراک برای پروازهای بین‌المللی

تین‌نیوز| مدیر فرودگاه اراک از دو منظوره شدن ترمینال فرودگاه اراک خبر داد و تصریح کرد:با آماده‌سازی ترمینال فرودگاه در شش ماه دوم امسال پروازهای بین‌المللی فرودگاه اراک برقرار می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز؛ رحیم حسین‌نسب با اشاره به پروژه‌های خدماتی این فرودگاه در قالب ایجاد بستر فیبر نوری و بهسازی ترمینال٬ از بهره‌برداری آن‌ها تا پایان شهریور ماه خبر داد: اکنون پروژه‌های خدماتی متعددی در فرودگاه اراک در حال انجام است و از جمله آن‌ها می‌توان به نصب سیستم مانیتورینگ، ایجاد بستر فیبر نوری و بهسازی ترمینال فرودگاه اشاره کرد.

وی ادامه داد: به زودی ترمینال فرودگاه اراک دو منظوره می‌شود و فضای داخلی آن از ظرفیت یک‌صد نفر به ظرفیت ۱۵۰ نفر افزایش خواهد یافت. به این ترتیب علاوه بر پروازهای داخلی، خدمت‌رسانی به پروازهای خارجی هم در آن برقرار می‌شود. اعتبار این پروژه هفت میلیارد ﷼ است و طرح آن تایید شده و پیش‌بینی می‌شود احداث و بهره‌برداری از آن تا سه ماه‌آینده محقق شود.

مدیر فرودگاه اراک تصریح کرد: از اردیبهشت ماه امسال نیز برای ایجاد ۱۶ کیلومتر بستر فیبر نوری با همکاری مخابرات استان اقداماتی صورت گرفت و طی آن ۱۱ کیلومتر فیبر از مخابرات استان تا فرودگاه کشیده شد و ۵ کیلومتر آن نیز به داخل محوطه فرودگاه اراک اختصاص دارد. این پروژه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در نیمه نخست امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته وی نصب سیستم مانیتورینگ این فرودگاه تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و احتمالا تا پایان شش ماه نخست امسال، این پروژه ۶۰ درصد پیشرفت داشته باشد. مجموع اعتبار مورد نیاز آن سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ﷼ است که ۸۰۰ میلیون ریال آن از محل مطالبات فرودگاه از اعتبارات استانی تامین شده و سایر هزینه آن را شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تقبل خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ حسین‌نسب یادآور شد: با آماده‌سازی ترمینال فرودگاه در شش ماه دوم امسال پروازهای بین‌المللی فرودگاه اراک برقرار می‌شود. البته خواسته و تقاضای مردم این استان برقراری پروازهای زیارتی است. بنابراین، درصددیم پروازهای مشهد را به زودی و پروازهای عتبات عالیات را هم در شش ماه دوم سال برقرار کنیم. 
 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.