بازدید سایت : ۳۸۱۲۳

افزایش ۴۰ درصدی جابه‌جایی مسافر در سیستان و بلوچستان

افزایش ۴۰ درصدی جابه‌جایی مسافر در سیستان و بلوچستان

تین نیوز | مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق گفت: جابه‌جایی مسافر در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ در سیستان و بلوچستان افزایش ۴۰ درصدی داشته است.
 
سید مصطفی داودی اظهار داشت: آمار مسافران جابه‌جا شده در خطوط ریلی متعلق به راه‌آهن جنوب شرق در سال 93، تعداد 183 هزار و 372 نفر بوده که نسبت به سال 92 با تعداد 130 هزار و 585 نفر از افزایش 40 درصدی برخوردار بوده است.
 
وی افزود: اختصاص سالن‌های مسافری 4 تخته دارای امکانات رفاهی مناسب از دلایل افزایش تعداد مسافر در سال 93 بوده است.
 
مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق بیان کرد: ارتقاء کیفیت خدمات در آژانس‌های فروش بلیت قطار و ایستگاه مسافری زاهدان، پاسخگویی و ارائه اطلاعات مناسب به مسافران و تکریم ارباب رجوع، تبلیغات مناسب از طریق رسانه‌ها، روزنامه‌ها، آژانس‌ها، بنرها و تابلوهای الکترونیکی و غیره از جمله موارد موثر در افزایش تعداد مسافر بوده است.
 
داودی گفت: از دیگر عوامل موثر در افزایش تعداد مسافر می‌توان به نگاه ویژه به ارتقاء کیفیت خدمات در قطارهای مسافری، کاهش تاخیرات قطار مسافری زاهدان-تهران و بالعکس، کاهش 100 درصدی سوانح ریلی و ایمنی بالای سیر قطارها، بهینه‌سازی فضاهای ایستگاهی و نیز تلاش مضاعف تمامی پرسنل راه‌آهن در برنامه‌ریزی و ارائه خدمات مطلوب‌تر و بهتر به مسافران و جلب رضایت مشتریان اشاره کرد.
 
وی به افزایش 2 برابری حمل بار در سال 93 نسبت به سال 92 در راه‌آهن جنوب شرق اشاره کرد و افزود: در زمینه حمل بار نیز در سال 93 نسبت به سال 92 از افزایش 206 درصدی برخوردار بوده‌ایم.
 
مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق با تشریح و مقایسه عملکرد این اداره‌کل در حوزه حمل بار در سال 93 نسبت به سال 92، عنوان کرد: در این مدت میزان بارگیری 4 هزار و 469 تن بوده که نسبت به سال 92 که 2 هزار و 214 تن بوده است، 102 درصد رشد داشته است.
 
داودی تصریح کرد: در سال 93 میزان تخلیه بار 281 هزار و 351 تن بوده که نسبت به سال 92 از افزایش 209 درصدی برخوردار بوده است.
 
وی گفت: میزان بار خالص حمل شده در سال 93، 64 میلیون و 650 هزار و 679 تن کیلومتر بوده که رشد 132 درصدی را نسبت به سال 92 نشان می‌دهد.
 
مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق خاطرنشان کرد: در سال 93 میزان بار ناخالص حمل شده 128 میلیون و 997 هزار و 664 تن کیلومتر بوده که نسبت به سال 92 از افزایش 121 درصدی برخوردار بوده است.
 
داودی بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در چند ماهه اخیر همه قطارهای مسافری زاهدان-تهران با کمترین میزان تاخیر سیر کرده و کار جابه‌جایی مسافران با حداکثر ظرفیت صورت پذیرفته است.
 
وی گفت: در ایام نوروز امسال هم تعداد 18 هزار نفر مسافر با 40 رام قطار و 160 سالن مسافری در مسیر ریلی زاهدان-تهران و بالعکس تردد کرده و در این مدت 200 دستگاه خودروی همراه مسافران نیز به وسیله واگن حمل خودرو در این مسیر جابه‌جا شده است.
 

 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.