| کد خبر: 43839 |

موتوسیکلت‌های برقی آلودگی هوا را در تهران کاهش خواهد داد

تین نیوز | باید به سمت استفاده از خودروهای برقی گام برداریم، موضوعی که وزیر نفت نیز آنرا مطرح کرده است، زیرا استفاده از این وسیله نقلیه پاک، به کاهش آلودگی هوا کمک خواهد کرد.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران، درباره برنامه‌های این شورا و شهرداری تهران برای کاهش آلودگی هوا در سال ٩٤ گفت: استفاده از خودروها و موتوسیکلتهای برقی تدبیری است که در بسیاری از شهرهای جهان برای کاهش آلاینده‌ها پیش بینی شده است، موضوعی که وزیر نفت نیز در جلسه شورا همین موضوع را مطرح کرد که باید به سمت استفاده از خودروهای برقی برویم.
 
مجتبی شاکری افزود: اگر چنین پروژه‌ای در کنار فروش موتورهای برقی در سال آینده در تهران آغاز شود، اتفاق مهمی برای کاهش آلودگی هوا افتاده است.
 
وی راه اندازی نخستین نیروگاه زباله سوز تهران را اقدام موثر دیگری برای کاهش آلودگی هوا دانست و تصریح کرد: نیروگاه زباله سوز شهر تهران دستاوردهای مهم زیست محیطی برای این شهر دارد و هم اکنون نیز  در این نیروگاه بخشی از زباله‌های تهران به جای انتقال زباله به بیرون شهر و از بین بردن آنها در مناطق مختلف، به انرژی برق بدل می‌شود و محیط را هم آلوده نمی‌کند.
 
این عضو شورای شهر تهران به موضوع از رده خارج کردن اتوبوسها و مینی بوسهای فرسوده تهران اشاره کرد و ادامه داد: مهمترین اقدام برای کاهش آلودگی هوا، پیشگیری از تولید آلاینده‌هاست، در این زمینه باید تمهیداتی اندیشیده و سیاستگذاریهایی شود که اساسا تولید آلاینده‌های هوا را از مبدا به حداقل برساند و در واقع برنامه‌های ما معطوف به پیشگیری از آلودگی هوا باشد.
 
شاکری افزود: بحث استفاده از فیلترهای دوده روی خودروها بویژه اتوبوسها در شورای شهر مطرح شده است که از سال آینده اجرای آن آغاز خواهد شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.