| کد خبر: 260669 |

دستگاه ایکس.ری جدید کامیونی در گمرک مرزی آستارا راه اندازی شد+ عکس

مدیرکل گمرک آستارا از آغاز به کار دستگاه ایکس.ری جدید کامیونی در لاین خروجی این گمرک مرزی خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل گمرک آستارا از آغاز به کار دستگاه ایکس.ری جدید کامیونی در لاین خروجی این گمرک مرزی خبر داد و گفت: برای تسهیل و تسریع در تشریفات گمرکی کالاهای خروجی به سمت جمهوری آذربایجان دستگاه جدید ایکس. ری کامیونی در لاین خروجی گمرک آستارا نصب و فعال شده است.

به گزارش تین نیوز، علی حسین ذوالقدری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به پیگیری های مستمر رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در جهت تسهیل و تسریع در تشریفات گمرکی کالاهای خروجی در مرز آستارا و رفع ترافیک اظهار کرد: یک دستگاه ایکس.ری کامیونی جدید در لاین خروجی محوطه گمرک آستارا نصب و در حال ارائه خدمات می باشد.

وی افزود: این دستگاه ایکس.ری کامیونی توسط شرکت های دانش بنیان ایرانی ساخته شده است و نصب، راه اندازی و فعال شدن آن یکی از گره های محوطه اداره کل گمرک مرزی آستارا را برطرف کرد.

مدیرکل گمرک آستارا با بیان اینکه در حال حاضر در مجموع دو دستگاه ایکس.ری کامیونی در لاین ورودی و خروجی محوطه گمرک آستارا در حال فعالیت هستند گفت: خدمات گمرکی در مرز زمینی آستارا و لاین خروجی گمرک به سرعت انجام می شود.

ذوالقدری با اشاره به اینکه با حضور رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران دستگاه ایکس.ری جدید کامیونی افتتاح رسمی خواهد شد، ادامه داد: کنترل بهینه محموله های ترانزیتی، صادراتی و افزایش دقت در ارزیابی ها، کاهش ترافیک و سرعت عمل خصوصا در خروج کالاهای صادراتی از مزایای راه اندازی این دستگاه در گمرک مرزی آستارا است و این دستگاه می تواند کامیون ها را به صورت پیشرفته و با جزئیات کامل اسکن و آن را در اختیار بخش فنی قرار دهد.

 

وی افزود: پیش از راه اندازی سیستم ایکس.ری کامیونی جدید در لاین خروجی گمرک آستارا، یک سیستم ایکس.ری(اسکن کامیونی) در لاین ورودی گمرک مرزی آستارا فعال بود که به دلیل حجم زیاد کامیون های ترانزیتی شاهد ترافیک شدید در محوطه گمرک آستارا بودیم که این معضل نیز رفع شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.