| کد خبر: 252484 |

رپرتاژ آگهی؛

◄ آموزش سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

آیا به سرمایه گذاری در ارز دیجیتال فکر می کنید؟ علاقه روزافزون به ارزهای دیجیتال بسیاری از سرمایه گذاران را کنجکاو کرده است تا اطلاعاتی راجع به این بازار به دست بیاورند. در این مقاله سعی بر این است که مخاطبان با اصول سرمایه گذاری آشنا شوند.

تین نیوز

آیا به سرمایه گذاری در ارز دیجیتال فکر می کنید؟ علاقه روزافزون به ارزهای دیجیتال بسیاری از سرمایه گذاران را کنجکاو کرده است تا اطلاعاتی راجع به این بازار به دست بیاورند. در این مقاله سعی بر این است که مخاطبان با اصول سرمایه گذاری آشنا شوند.

عوامل تأثیرگذار در سرمایه گذاری ارز دیجیتال

اولین عامل این است که پاسخ گوی یک سؤال باشید. چرا می خواهید در ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنید؟ پاسخ به این سؤال استراتژی سرمایه گذاری را مشخص می کند. آیا به دنبال کسب درآمد از یک روند هستید یا اینکه برنامه ای از پیش تعیین شده در ذهن خود دارید.

از دیگر عوامل تأثیرگذار می توان به رعایت احتیاط اشاره کرد. درحالی که ارزهای دیجیتال فرصت سرمایه گذاری بلندمدتی را فراهم می کنند، باید عاقلانه و بااحتیاط پا در این بازار گذاشت. بازار ارز دیجیتال ممکن است در مدت کوتاهی ثروت شما را چندین برابر کند و اگر طمع خود را کنترل نکنید، با همان سرعت تمام دارایی خود را از دست می دهید.

تحمل ریسک چه ازنظر روانی و چه مالی یکی از مهم ترین عوامل تأثیرگذار بر سرمایه گذاری ارز دیجیتال است. اگر تحمل نوسانات و هیجانات بازار ارز دیجیتال را ندارید هیچ گاه در این بازار سرمایه گذاری نکنید. این بازار پر از بالا و پایین است و تنها کسانی می توانند دوام بیاورند که ازنظر مالی و روانی در سطح نسبتاً خوبی قرار داشته باشند.

ارز دیجیتال

تنوع سبد ارز دیجیتال نیز از نکاتی است که نباید فراموش شود. تنوع سبد سرمایه گذاران را از سودهای ناگهانی محروم نمی کند و از ضررهای شدید نیز جلوگیری می کند. برای مثال، بیتکوین و اتریوم از ارزهای بزرگ بازار هستند که در بلندمدت امیدوارکننده به نظر می رسند. حجم بالای معاملات آن ها خطر دست کاری در قیمت را کاهش می دهد. در کنار بیتکوین و اتریوم، سرمایه گذاران می توانند بخش کوچکی از سرمایه خود را در ارزهایی سرمایه گذاری کنند که بانام «شت کوین» شناخته می شوند. این کار موجب می شود که از سودهای آنان نیز بی نصیب نمانند.

تحقیقات قبل از سرمایه گذاری را فراموش نکنید. بازار ارزهای دیجیتال غیرقانونی است و تا همین لحظه قانون مدونی برای آن طراحی نشده است. همچنین ماهیت غیرمتمرکز بودن این بازار، بسیاری از کلاه برداران و سودجویان را روانه بازار کرده است. بسیاری از پروژه های ارز دیجیتال که با رنگ و لعاب های پرزرق وبرق شروع به تبلیغات می کنند، هیچ پشتوانه مالی و فکری ندارند و پس از مدتی سرمایه کاربران خود را به یغما می برند.

استراتژی های مختلف سرمایه گذاری متناسب با شخصیت هر فرد هستند. قبل از هرگونه اقدام به سرمایه گذاری کاملاً خودتان را بشناسید و با روحیات خود آشنا شوید. سپس به دنبال فراگیری استراتژی هایی باشید که با شخصیتتان کاملاً مطابقت دارند. این عامل در روند سرمایه گذاری بسیار کمک خواهد کرد.

انواع مختلف سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

 

ارز دیجیتال

هنگامی که صحبت از سرمایه گذاری در ارز دیجیتال می شود، احتمالاً ذهن همگی به سمت خرید و نگه داری یک یا چند توکن می رود. خرید مستقیم توکن از ساده ترین راه های سرمایه گذاری در ارز دیجیتال است، اما وقتی صحبت از سرمایه گذاری حرفه ای به میان می آید، کاربران چندین گزینه متفاوت را در پیش روی خود دارند:

  • سرمایه گذاری در شرکت ها: سرمایه داران می توانند در شرکت هایی سرمایه گذاری کنند که تمرکز جزئی یا کلی بر ارز دیجیتال دارند. این شرکت ها شامل شرکت های استخراج کننده ارز دیجیتال، سازندگان سخت افزار ارز دیجیتال، شرکت هایی مانند پی پال که از ارز دیجیتال پشتیبانی می کنند و بسیاری دیگر از شرکت ها می شود.
  • سرمایه گذاری در صندوق های متمرکز بر ارز دیجیتال: اگر تمایلی به سرمایه گذاری در شرکت های ارز دیجیتال ندارید، می توانید در صندوق های متمرکز بر ارز دیجیتال استفاده کنید. طیف وسیعی از صندوق های قابل معامله در مبادلات (EFT) مانند صندوق های شاخص و آتی وجود دارند که می توانید از آنان استفاده کنید. برخی از صندوق ها مستقیماً روی ارز دیجیتال و برخی دیگر در شرکت های متمرکز بر ارز دیجیتال یا اوراق بهادار مشتقه سرمایه گذاری می کنند.
  • خرید ماینر یا اعتبارسنج: شاید مستقیم ترین راه برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال استخراج یا اعتبار سنجی در شبکه بلاکچین ارز دیجیتال باشد. ماینرها و اعتبارسنج ها پاداش های خود را از طریق توکن های ارز دیجیتال دریافت می کنند. این توکن ها را می توان نگه داری یا با سایر توکن ها مبادله کرد.

 

ساده ترین روش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

همان طور که در بخش قبل گفته شد، خرید مستقیم توکن از صرافی ارز دیجیتال ساده ترین روش سرمایه گذاری است. در این روش کاربران پس از انجام تحقیقات و انتخاب توکن موردنظر خود باید دریکی از صرافی های مجاز ارز دیجیتال بانک مرکزی حساب کاربری ایجاد کنید.

پس از طی کردن مراحل ثبت نام و احراز هویت، باید ارز ریالی خود را به تتر تبدیل کنید (هرچند که صرافی های بزرگی مانند صرافی آنلاین تبدیل بازار ریالی را نیز درون خود دارند). ارز دیجیتال موردنظر خود را در میان بازارها پیدا کنید و سفارش خود را تکمیل و ارسال کنید.

سرمایه گذاران می توانند هر تعداد ارز دیجیتال که می خواهند را خریداری کنند، اما خرید بیش از ۸ ارز دیجیتال مدیریت را سخت می کند. سرمایه گذاران باید تحقیقات کاملی نسبت به هر ارز دیجیتال انجام دهند و در طول مدت سرمایه گذاری رویدادهای فاندمنتالی یا تکنیکالی ارز دیجیتال را دنبال کنند.

سخن پایانی

فضای بازار ارز دیجیتال بسیار پر ریسک است و باید با آگاهی کامل در مسیر سرمایه گذاری ارز دیجیتال قدم گذاشت. بازار ارز دیجیتال در حال تکامل است و تحولاتی که در این تکامل رخ می دهد بر دارایی های دیجیتال شما نیز تأثیر می گذارد. درنتیجه مهم ترین نکته در سرمایه گذاری ارز دیجیتال آگاهی نسبت به ارز دیجیتال انتخابی و شرایط بازار خواهد بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.