| کد خبر: 15407 |

به منظور حفاظت از اراضی ملی

یگان حفاظت اراضی در سازمان ملی زمین و مسکن ایجاد می شود

تین نیوز | بر اساس طرح اولیه ارائه شده به ستاد كل نیروهای مسلح، نیروی انتظامی موافقت كرد یگان حفاظت اراضی در سازمان ملی زمین و مسكن به صورت آزمایشی به مدت سه سال ایجاد شود.
 
به گزارش تین نیوز از  روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، شورای برنامه ریزی وزارت راه وشهرسازی كه امروز با حضور عباس آخوندی و معاونان وی در ستاد وزارتخانه تشكیل شد، به بررسی ماده 233 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران (1394 ـ 1390) مبنی بر به تشكیل یگانهای حفاظت پرداخت.
 
در این نشست نماینده سازمان ملی زمین و مسكن با اشاره به بند هفتم ماده6 اساسنامه سازمان ملی زمین و مسكن مبنی بر اعمال تصدی حقوق مالكیت نسبت به اراضی و املاك دولتی در اختیار به نمایندگی از دولت از قبیل شناسایی، حفاظت و نظارت، نقشه برداری، تجمیع، تفكیك و افراز آنها و طرح تعقیب و دفاع از دعاوی مربوط براساس سیاست های ابلاغی وزارت مسكن و شهرسازی با رعایت قوانین و مقررات مربوط اعلام كرد: در ماه پایانی تابستان یگان حفاظت اراضی در سازمان ملی زمین و مسكن شروع به كار می كند.
 
در چند سال اخیر حفاظت اراضی در سازمان ملی زمین و مسكن از طریق شركت های بخش خصوصی با هزینه ای حدود 15 میلیارد تومان در سال انجام می شده است كه انجام این امور پرونده های رفع تصرف اراضی را می تواند كم كند.
 
بنابر این گزارش بر اساس ماده‌ 13 قانون‌ زمین‌ شهری‌ مصوب‌ 22/6/1366 هرگونه‌ دخل‌ و تصرف‌ و تجاوز به‌ اراضی‌ شهری‌ متعلق‌ یا منتقل‌ شده‌ به‌ دولت‌ و شهرداری ها و یا احداث‌ هرگونه‌ بنا بدون‌ پروانه‌ مجاز و یاهرگونه‌ نقل‌ و انتقال‌ به‌ موجب‌ اسناد عادی‌ و یا رسمی‌ و تفكیك‌ و افراز اراضی‌ مزبور و یا هرگونه‌ عملی‌ برخلاف‌ این‌ قانون‌ جرم‌ شناخته‌ می‌شود و با متجاوزین‌ براساس‌ تبصره‌ 2 ماده‌ 148 اصلاحی‌ قانون‌ (اصلاح‌ و حذف‌ موادی‌ از قانون‌ ثبت‌ اسناد و املاك‌ مصوب‌ 1310 و اصلاحات‌ بعدی‌ آن) مصوب‌ 31 4 1365 مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ رفتار می‌شود.
 
همچنین بر اساس ماده233 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران (1394 ـ 1390) دستگاههای اجرایی می‌توانند پس از كسب موافقت و مجوز ستاد كل نیروهای مسلح نسبت به تشكیل یگانهای حفاظت اقدام كنند. این یگانها از نظر به‌كارگیری سلاح و مهمات تابع ضوابط نیروهای مسلح می‌باشند و با رعایت ضوابط نیروی انتظامی تحت نظر دستگاه ذی‌ربط اداره خواهندشد.
 
شرح وظایف و اختیارات و سازماندهی و چگونگی تسلیح این یگانها و آموزش و انتصاب فرماندهی هر یك از این یگانها و چگونگی ارتباط آنها با نیروی انتظامی و نظارت بر عملكرد آنها به تصویب ستاد كل نیروهای مسلح می‌رسد.
 
ذكر این نكته ضروری است كه نشست شورای برنامه ریزی وزارت راه وشهرسازی در جلسه امروز خود به بررسی راهبردهای بهره وری در بخش حمل و نقل و مسكن و شهرسازی پرداخت.
 
تاكید بر عملیاتی شدن طرح های ارتقا بهره وری، گرفتن مشاور بین المللی و متخصص و مجرب در حوزه زیربخش های راه وشهرسازی از موارد طرح شده در این نشست بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.