| کد خبر: 259650 |

آغاز عملیات احداث باند دوم محور همدان گل تپه غار علیصدر

معاون وزیر راه و شهرسازی: با هدف ارتقا سطح ایمنی و سرعت طرح به منظور توسعه اقتصادی استان همدان عملیات اجرایی 31.5 کیلومتر از باند دو.م محور همدان-گل تپه- غار علیصدر آغاز شد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی: با هدف ارتقا سطح ایمنی و سرعت طرح به منظور توسعه اقتصادی استان همدان عملیات اجرایی 31.5 کیلومتر از باند دو.م محور همدان-گل تپه- غار علیصدر آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی از شروع عملیات اجرایی 31.5 کیلومتر از احداث باند دوم محور همدان-گل تپه- غار علیصدر خبر داد و گفت: صبح امروز با هدف تسهیل تردد و ارتقا سطح ایمنی در یکی از پر تردد ترین محورهای ارتباطی استان همدان، عملیات اجرایی چهار بانده کردن قطعه اول محور همدان-گل تپه- غار علیصدر آغاز شد که این اقدام با توجه به اتصال محور به یکی از مناطق گردشگری مهم کشور در این استان موجب توسعه اقتصادی و کاهش چشم گیر سوانح جاده ای می شود.

وی ادامه داد: طرح بهسازی و چهار خطه کردن محور همدان-گل تپه- غار علیصدر به طول 68 کیلومتر در سه قطعه اجرایی برنامه ریزی شده است که امروز عملیات اجرایی قطعه اول به طول 31.5 کیلومتر آغاز شد و قطعه دو به طول 13.5 کیلومتر و قطعه 3 به طول 23 کیلومتر نیز در مرحله تکمیل مطالعات قرار دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص عملیات اجرایی قطعه یک توضیح داد و گفت: احداث 4 دستگاه دوربرگردان همسطح، دو دستگاه تقاطع غیر همسطح به منظور کاهش حجم ترافیک شهری و انتقال ترانزیت عمومی به حاشیه شهر و ایجاد دسترسی های مناسب در این محور صورت می گیرد.

خادمی افزود: احداث 7 دستگاه پل بزرگ به طول 169 متر، 110 دستگاه پل کوچک به طول 2 هزار و 651 متر و 11 دستگاه تقاطع از دیگر عملیات اجرایی این محور مهم استان همدان است.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه همچنین حجم عملیات خاکی این پروژه را بیش از یک هزار متر مکعب اعلام کرد و ادامه داد: به منظور ساخت این بخش از محور 344 هزار متر مکعب خاکبرداری، 685 هزار متر مکعب خاکریزی، 310 هزار متر مکعب اساس و زیر اساس صورت می گیرد و در آن 46 هزار متر مکعب بتن و 200 هزار تن آسفالت به همراه 11 هزار تن قیر به کار می رود.

خادمی اظهار داشت: مدت زمان قرارداد برای احداث این مسیر 36 ماه و مبلغ قرارداد آن 9 هزار و 320 میلیارد ریال تعیین شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.