| کد خبر: 265348 |

بندر سیریک؛ پشتیبان توسعه بندر خلیج فارس

در بحث توسعه سواحل مکران، بندر سیریک دروازه اصلی و طلایی به شمار می رود.

تین نیوز

مقام مسئول سازمان بنادر و دریانوردی با بیان این که  بندر سیریک دروازه اصلی توسعه سواحل مکران است ، گفت: بندر سیریک پشتیبان توسعه بندر خلیج فارس است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، محمد احمدزاده اظهار کرد: در بحث توسعه سواحل مکران، بندر سیریک دروازه اصلی و طلایی به شمار می رود. این بندر با توجه به موقعیت قرارگیری و همجواری با کشور عمان و مراودات بین دو کشور شرایط خاص و ویژه ای دارد.

وی با بیان این که بر این اساس نیاز احساس شد تا بندر سیریک توسعه یابد، ادامه داد: با ورود سازمان بنادر و دریانوردی به این بندر و سرمایه گذاری صورت گرفته یک حوضچه 36 هکتاری و پسکرانه 51 هکتاری با آبخور پای اسکله منفی 5 احداث شده که شناورهای زیر 5 هزار تن می توانند در این بندر پهلوگیری کنند.

وی ادامه داد: همچنین اسکله 104 متری به علاوه چندین رمپ در این بندر احیا شده که به زودی با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری می رسد.

معاون بندری و دریایی بنادر شرق هرمزگان بیان کرد: توسعه بندر سیریک با هدف پشتیبانی از توسعه بندر خلیج فارس برای انتقال فرآورده های نفتی به شرق و غرب است.

احمدزاده یادآور شد: سیریک، بندری است که با توجه به فاصله آن تا بندرعباس ( حدود180 کیلومتر) می تواند کارکرد بندر لنگه را در شرق هرمزگان داشته باشد. هم اکنون زیرساخت اصلی بندر سیریک ایجاد شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.