| کد خبر: 263988 |

میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد از مرز ۳ میلیون تن گذشت

مدیرکل بندر امیرآباد گفت: از آغاز سال جاری تاکنون حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد با رشد ۵۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مرز ۳ میلیون تن عبور کرد.

تین نیوز

مدیرکل بندر امیرآباد گفت: از آغاز سال جاری تاکنون حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد با رشد ۵۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مرز ۳ میلیون تن عبور کرد.

به گزارش تین نیوز از سازمان بنادر و دریانوردی، محمدعلی موسی پور مدیرکل بندر امیرآباد با اعلام اینکه از آغاز سال جاری تاکنون حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد با رشد ۵۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مرز ۳ میلیون تن عبور کرد، گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالا در سال جاری در بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر به بیش از ۳ میلیون تن رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل بندرامیرآباد ادامه داد: در این مدت، تخلیه کالا با بیش از ۲ میلیون تن،  ۶۹ درصد از حجم کل عملیات تخلیه و بارگیری این بندر را به خود اختصاص داده است.

موسی پور همچنین به سهم ۳۱ درصدی بارگیری کالا در این مدت اشاره و آن را حدود یک میلیون تن عنوان کرد.

مدیرکل بزرگترین بندر شمال کشور با بیان اینکه میزان کل تخلیه و بارگیری کالا در سال جاری در بنادر شمالی بیش از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن بوده، گفت: بندرامیرآباد به تنهایی با ۵۸ درصد، بیشترین سهم را در این حوزه دارد.

موسی پور در پایان نقش دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم و برنامه ریزی کلان اقتصادی سازمان بنادرودریانوردی منطبق با اسناد بالادستی را در ثبت این رکورد مهم ارزیابی و ابراز امیدواری کرد: حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندرامیرآباد تا پایان سال جاری با توجه به ظرفیت های جدید ایجاد شده همچنان از روند رشد برخوردار باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.