| کد خبر: 262468 |

◄ وضعیت رو به رشد بنادر عربستان در تابستان امسال

میزان تخلیه و بارگیری کانتینری بنادر عربستان در ماه آگوست سال جاری نسبت به سال گذشته، با 5.98 درصد رشد از 205 هزار TEU به 218 هزار TEU افزایش پیدا کرده است.

تین نیوز

 تخلیه و بارگیری کانتینری در بنادر عربستان سعودی نسبت به سال گذشته، 4.79 درصد افزایش داشته و در حال حاضر، این میزان به 721 هزار TEU  رسیده است.

به گزارش تین نیوز،  گفتنی است میزان تخلیه و بارگیری کانتینری بنادر عربستان در ماه آگوست سال جاری نسبت به سال گذشته، با 5.98 درصد رشد از 205 هزار TEU به 218 هزار TEU افزایش پیدا کرده است.

برخی از اصلی ترین و مهمترین بنادری که در کشور عربستان وجود دارند عبارت هستند از :

1. بندر جده

بندر جده در سواحل دریای سرخ قرار دارد. اهمیت تجاری و مسافربری این بندر نسبت به دیگر بنادری که در کشور عربستان هستند بیشتر است. تمامی تجهیزاتی که در این بندر وجود دارد به روز و بر اساس تکنولوژی های جدید دنیا می باشد. این بند دارای تجهیزات پیشرفته ارسال کالا و همچنین ترخیص کالا می باشد.

2. بندر دمام

بندر دمام یکی دیگر از بنادر تجاری عربستان است که در سواحل خلیج فارس قرار گرفته و نقش مهمی در صادرات نفت دارد. این بندر بالاتر از 56 بالابر دارد که هر یک از بالابرها چند منظوره می باشند و برای پهلودهی کشتی ها امکانات زیادی دارد. تجهیزات درون این بندر به روز و مدرن می باشد و تمامی شرایط برای صادرات و واردات کالا در این بندر مهیا شده است.

3. بندر جیران

بندر جیران در در دریای سرخ قرار گرفته و از طرف دیگر هم به بندر الجبیل متصل می گردد.

4. بندر راس تنوره

بندر راس تنوره در قسمت شرق عربستان سعودی قرار گرفته که حدود 6 میلیون بشکه در روز جابجا می کند. این بندر که از آغاز دهه 50 میلادی کار خود را شروع کرده اکنون مدرن ترین تجهیزات را دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.