| کد خبر: 262852 |

۸۰ درصد تخلیه و بارگیری بندر امیرآباد مربوط به روسیه است

گروهی از فعالان تجاری کشور روسیه از ظرفیت های بندرامیرآباد بازدید و برای افزایش مناسبات تجاری در حوزه های مختلف به ویژه محصولات باغی و کشاورزی با مدیران این بندر به گفتگو و رایزنی پرداختند.

تین نیوز

یک هیئت تجاری از کشور روسیه و فعال در حوزه صادرات میوه ، مرکبات و سبزیجات با هدف افزایش مراودات کالایی ، از بندرامیرآباد بازدید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادرودریانوردی؛ گروهی از فعالان تجاری کشور روسیه از ظرفیت های بندرامیرآباد بازدید و برای افزایش مناسبات تجاری در حوزه های مختلف به ویژه محصولات باغی و کشاورزی با مدیران این بندر به گفتگو و رایزنی پرداختند.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد در این دیدار ضمن تبیین عملکرد و قابلیت های بندر امیرآباد، به حجم بالای مراودات اقتصادی کشور روسیه باجمهوری اسلامی ایران با محوریت بندرامیرآباد اشاره کرد و گفت: در سال جاری تخلیه و بارگیری کالا مراوده ای بین بندرامیرآباد و بنادر روسیه  نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۹ درصد رشد داشته است ، که مؤید همکاری های عمیق دو کشور در حوزه صادرات و واردات می باشد.

به گفته صیاد؛ در سال جاری بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن در بندرامیرآباد کالا تخلیه و بارگیری شده ، که ۸۰ درصد از این میزان ، مربوط به کالاهای مراوده ای با کشور روسیه است.

وی به ظرفیت تولید ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تنی  کیوی و مرکبات در مازندران اشاره و وجود کارخانه سورتینگ ، بسته بندی و سردخانه ۴هزار و ۵۰۰ تنی بندرامیرآباد را فرصتی مناسب جهت صادرات و ترانزیت این نوع محصول با توجه به هم زمانی با فصل برداشت آن در استان عنوان کرد.

صیاد در ادامه اظهار داشت: زیرساخت های کانتینر یخچالی در بندرامیرآباد جهت صادرات محصولات باغی وجود دارد که در صورت تمایل طرف تجاری برای استفاده از آن ، می توان در جلسات تخصصی تر این موضوع را بررسی کرد.

معاون امور بندری و اقتصادی بندرامیرآباد در پایان به قابلیت ها و امکانات راهبردی این بندر در حوزه غلات و ظرفیت نگهداری ۳۶۶ هزار تنی و در حال افزایش سیلوی غلات اشاره و از طرف روسی جهت همکاری های لجستیکی و سرمایه گذاری های  دارای ارزش افزوده دعوت کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.