| کد خبر: 264913 |

توسعه زیرساختی بندر انزلی با احداث صنایع تبدیلی وکارخانه‌ کشتی‌ سازی

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به سیاست های کلی توسعه دریامحور ابلاغی مقام معظم رهبری، تاکید کرد: توجه و حمایت از سرمایه گذاری بومی و منطقه ای، گردشگری دریایی و ترانزیت از محورهای مهم این سیاست ها قلمداد می شود.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به سیاست های کلی توسعه دریامحور ابلاغی مقام معظم رهبری، تاکید کرد: توجه و حمایت از سرمایه گذاری بومی و منطقه ای، گردشگری دریایی و ترانزیت از محورهای مهم این سیاست ها قلمداد می شود.

به گزارش تین نیوز از سازمان بنادر و دریانوردی حسین یونسی، ایجاد جاده کمربندی به سمت آزاد راه رشت- قزوین را یکی از راهبردهای مبتنی بر توسعه دریامحور دانست و اظهار کرد: برای عملکرد بهتر در اجرای سیاست های کلی توسعه دریامحور و توسعه ترانزیت و فعال کردن کریدور شمال - جنوب باید زمان ترانزیت به طور قابل ملاحظه ای کاهش یابد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان عدم استقبال صاحبان کالا از کریدور شمال-جنوب را طولانی بودن زمان ترانزیت عنوان کرد و افزود: مسیری که کالا از مبدا تا مقصد طی می کند باید ۱۸ تا ۲۵ روز باشد درحالی که اکنون زمان بسیار بیشتری را تا رسیدن به مقصد طی می کند که به سود صاحبان کالا نیست.

یونسی با بیان اینکه در بند هشتم این سند به افزایش سهم کشور در حمل و نقل دریایی و ترانزیت اشاره شده است، عنوان کرد: مجتمع بندری انزلی به عنوان یکی از مهم ترین بنادر شمال کشور و در راستای توسعه ترانزیت و فعال کردن کریدور شمال – جنوب دارای زیرساخت های مناسبی است.

وی عنوان کرد: طی سال های گذشته حوضچه ای بدون محدودیت آبخور با ۶ پست اسکله تجاری و نفتی در راستای توسعه ترانزیت و صادرات ایجاد شد و مجموع اسکله های مجتمع بندری انزلی را به ۱۷ پست رسانید.

یونسی افزود: بستر برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی در اسکله های جدید به طور کامل آماده است و عرصه هایی نیز برای احداث صنایع تبدیلی و سردخانه آماده شده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان، احداث کارخانه کشتی سازی در مجتمع بندری انزلی را دیگر موضوع حائز اهمیت در اجرای سیاست های کلی توسعه دریا محور دانست و گفت: در راستای اجرای بند پنجم (بهره برداری حداکثری و بهینه از ظرفیت ها، منابع و ذخایر زیست بوم دریایی با ممانعت از تخریب محیط زیست دریایی به خصوص توسط کشورهای دیگر) مطالعات این پروژه انجام شده و به زودی مجوز زیست محیطی آن از سوی اداره کل محیط زیست صادر می شود.

یونسی با بیان اینکه این کارخانه کشتی سازی در راستای نوسازی ناوگان تجاری در دریای خزر و برای افزایش تعداد کشتی ها با مالکیت ایرانی به منظور توسعه ترانزیت و صادرات انجام می شود، عنوان کرد: در ماه های آینده مجوز کشتی سازی صادر و قرار داد آن در بندرانزلی منعقد می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.