| کد خبر: 255153 |

◄ به بهانه 4 اردیبهشت، سالروز افتتاح راه آهن تهران - تبریز

راه آهن تهران - تبریز یکی از مهمترین خطوط ریلی در ایران است که در 4 اردیبهشت سال 1337 افتتاح شد.

تین نیوز

خط راه آهن تهران-تبریز  یکی از خطوط مهم راه آهن در ایران است. ساخت این خط آهن از سال ۱۳۱۷ در تهران آغازشد و در سال ۱۳۲۱ ساخت و ریل گذاری آن تا شهرستان میانه در آذربایجان شرقی به پایان رسید.

راه آهن تبریز

با شروع جنگ جهانی دوم ادامه کار متوقف شد و با خاتمه جنگ، ریل گذاری از میانه از سر گرفته شد و در تاریخ ۴ اردیبشهت ۱۳۳۷ این خط به بهره برداری رسید.

به گزارش تین نیوز، این خط آهن ۷۴۸ کیلومتر مسیر ریلی را از تهران به تبریز و برعکس طی می کند. که تاثیر بسزایی در حمل کالا از مرکز ایران به ترکیه و اروپا دارد.

 

ایستگاه های راه آهن تهران تا تبریز

نام ایستگاه کیلومتر خط اتصال
ایستگاه راه آهن تهران ۰km راه آهن سراسری ایران، خط راه آهن تهران-مشهد
ایستگاه راه آهن کرج ۴۰  
ایستگاه راه آهن آبیک ۹۲  
ایستگاه راه آهن قزوین ۱۴۴ خط راه آهن قزوین-رشت
ایستگاه راه آهن تاکستان ۱۷۸  
ایستگاه راه آهن خرمدره ۲۲۷  
ایستگاه راه آهن سلطانیه ۲۸۰  
ایستگاه راه آهن زنجان ۳۱۴  
ایستگاه راه آهن سرچم ۳۸۳  
ایستگاه راه آهن پلدختر ۴۰۱  
ایستگاه راه آهن میانه ۴۳۹ خط راه آهن میانه-بستان آباد-تبریز، خط راه آهن میانه-اردبیل
ایستگاه راه آهن بابک ۴۸۷  
ایستگاه راه آهن خراسانک ۴۸۷  
ایستگاه راه آهن صائب ۵۱۳  
ایستگاه راه آهن هشترود ۵۲۶  
ایستگاه راه آهن آتش بخ ۵۳۷  
ایستگاه راه آهن سراجو ۵۴۷  
ایستگاه راه آهن سهند ۵۶۹  
ایستگاه راه آهن گل تپه ۵۸۲  
ایستگاه راه آهن خواجه نصیر ۵۹۲  
ایستگاه راه آهن مراغه ۶۰۷ خط راه آهن مراغه-ارومیه
ایستگاه راه آهن بناب ۶۳۳  
ایستگاه راه آهن عجب شیر ۶۴۵  
ایستگاه راه آهن پرویز بهمن ۶۷۵  
ایستگاه راه آهن تبریز ۷۳۵
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امیرعلی 4 2

    راه آهنی که خیلی بی دلیل باید از مراغه هم می گذشت! و مسیر را بسیار طولانی تر میکرد. (اصلا هم ربطی به ساعد مراغه ای نخست وزیر وقت نداشت!!)

    • ناشناس 1 1

      عجب پارتی بازی بوده!!

    • شهریار 0 2

      این حرف‌های توتاکسی اینجا نزنید. هزینه ساخت از مسیر مراغه بسیار بسیار ارزانتر از بستان‌آباد می‌شد.
      درضمن قطاره، هواپیما که نیست دوست داشته باشید مستقیم تو شهر شما بیاد!

    • علیرضا 1 0

      عجب وضعی بوده!!!
      آقا شهریار. شما هم اگر مراغه ای نیستید اول یه نگاه به نقشه راه اهن تهران-تبریز بندازید بعدا اظهار نظر کنید. کلا لقمه را خیلی دور سرشون چرخوندند!

  • ش.ر 0 0

    سلام وقت به خیر
    یه سوال داشتم که متاسفانه جوابش رو هیچ جا پیدا نکردم.
    قطارهای سال 1346 تهران تبریز کوپه بودند یا حالت اتوبوسی داشتند؟ اگر کوپه بودند تخت هم داشتند مثل قطارهای امروزی؟
    ممنون میشم اطلاعات بدید. واسه یه تحقیق لازم دارم.