چهارم اسفند ۱۳۰۵ هجری شمسی لایحه تاسیس راه آهن سراسری ایران تصویب شد. این لایحه که در روز اول اسفند ماه از سوی «مهدی قلی هدایت» وزیر فواید عامه به مجلس شورای ملی ارائه شده بود با موافقت نمایندگان به تصویب رسید.
چهارم اسفند ۱۳۰۵ هجری شمسی لایحه تاسیس راه آهن سراسری ایران تصویب شد. این لایحه که در روز اول اسفند ماه از سوی «مهدی قلی هدایت» وزیر فواید عامه به مجلس شورای ملی ارائه شده بود با موافقت نمایندگان به تصویب رسید.
به گزارش تین نیوز، لایحه تاسیس راه آهن سراسری یکی از مهم ترین لایحه هایی بود که در سال ۱۳۰۵ به مجلس ارایه شد، که بحث های فراوانی در پی داشت. این طرح مخالفین و موافقین فراوانی داشت. مصدق یکی از اعتراض کنندگان به لایحه تاسیس راه آهن بود.
این راه آهن بندر شاه پور (بندر امام خمینی فعلی) در ساحل خلیج فارس را به بندر شاه (بندر ترکمن فعلی) در ساحل دریای مازندران وصل می کرد. در طول اصلاحات ارضی محمد رضا شاه در سال ۱۹۶۳ به عنوان بخشی از « انقلاب سفید » راه آهن سراسری برای پیوند تهران به مشهد، تبریز و اصفهان ادامه داده شد.
در ۲۳ مهرماه ۱۳۰۶ اولین کلنگ ساختمان راه آهن سراسری در تهران، محل فعلی ایستگاه تهران بر زمین زده شد و از همان وقت رسماً ساختمان راه آهن از سه نقطه جنوب و مرکز و شمال توسط کشور آلمان آغاز شد؛ که بعده ها در زمان جنگ جهانی دوم توسط متفقین سلاح برای روسیه ارسال می کرد.
مرکز مدیریت راه های کشور پیش بینی تغییرات جوی در جاده های کشور در روز پنج شنبه ۲۰ شهریورماه را اعلام کرد.
شهروند خبرنگار تین نیوز تصاویری از وضعیت حمل بار در آزادراه هشتگرد به سمت کرجیکی از پرترددترین آزادراه های کشور ارسال…
در این اینفوگرافیک پروژه های سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای که در هفته دولت ۱۴۰۴ افتتاح شده به نمایش درآمده است.
تفاهم نامه همکاری بین شرکت قطاربار و تعارف در روز پایانی نمایشگاه حمل ونقل ۱۴۰۴، در غرفه صندوق پس انداز کارکنان…
شرکت آوان ریل (زیرمجموعه گروه ارزش آفرینی دات وان) از پروژه تولید قطار ملی (قطار خودکشش دیزل الکتریک ملی) (DMU) در…