| کد خبر: 172698 |

◄ همکاری ایدرو و استرالیا زیر سایه سنگین تحریم‌های اقتصادی

آواس‌گروپ در قراردادی متعهد شده تا علاوه‌بر انتقال فناوری، ‌نسبت به سرمایه‌گذاری یکصد میلیون یورویی در زمینه ساخت خودرو و موتورسیکلت و نیز سایر وسایل برقی در سایر شئون حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای با همکاری ایدرو اقدام کند.

تین نیوز

در حالی‌که دور تازه تحریم‌های اقتصادی پای بسیاری از شرکت‌های اروپایی را از کشور ما قطع کرده است، خبرها حاکی از آن است که تعدادی از شرکت‌های اروپایی نیز به بازار ایران آمده‌اند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، همکاری ایران و استرالیا در قالب انعقاد قرارداد تولید خودروهای برقی، موتورسیکلت و سایر وسایل برقی (در زمینه حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی) بین ایدرو و «آواس‌گروپ» استرالیا از نمونه‌های این حضور اخیر شرکت‌های اروپایی در بازار کشور است.

مدیر امور بین‌الملل ایدرو در این‌باره به خبرنگار ما گفت: گروه آواس ایران را به‌عنوان مرکز منطقه‌ای غرب آسیا، ‌آسیای مرکزی و روسیه برای ساخت و صادرات وسایل نقلیه و خودروهای برقی برگزیده است.

علی عراقچی با اشاره به نقش توسعه‌ای ایدرو اظهار داشت: آواس‌گروپ متعهد به ایجاد مرکز تحقیق و توسعه در ایران شده و همکاری‌های این شرکت در سایر شرکت‌های منطقه با نظارت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) انجام خواهد شد.

عراقچی فعالیت آواس‌گروپ را به‌طور عمده در حوزه تحقیق و توسعه، ‌تولید و فروش باتری‌های شارژی، ‌وسایل نقلیه الکتریکی و تولیدات مرتبط با قیمت مناسب و فناوری روزآمد در این حوزه عنوان کرد.

براساس این توافق نامه طرف استرالیایی متعهد شده که علاوه‌بر انتقال فناوری، ‌نسبت به سرمایه‌گذاری یکصد میلیون یورویی در زمینه ساخت خودرو و موتورسیکلت و نیز سایر وسایل برقی در سایر شئون حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای با همکاری ایدرو اقدام کند.

لازم به توضیح است که این توافق‌نامه را بهزاد اعتمادی معاون حمل‌ونقل و سید علی عراقچی مدیر امور بین‌الملل ایدرو به نمایندگی از طرف ایرانی و کریس کاکس مدیر بازرگانی آواس‌گروپ استرالیا امضا کردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.