| کد خبر: 260838 |

◄ جابجایی بیش از ۳۲ هزار مسافر از فرودگاه شهید کاوه بیرجند

مدیرکل فرودگاه های خراسان گفت: در چهار ماهه سال جاری ۳۲ هزار و ۳۳۳ مسافر از فرودگاه شهید کاوه بیرجند جا به جا شده‌اند.

تین نیوز

بیرجند| مدیرکل فرودگاه های خراسان گفت: طبق آخرین مکاتبه با یک شرکت هواپیمایی، مقرر شده از هفته آینده، سه پرواز در هفته به استان افزوده شود و شاهد افزایش پروازهای استان خواهیم بود.

به گزارش تین نیوز، عظیم طهماسبی امروز در جمع اصحاب رسانه از آمادگی برای بهره برداری ترمینال جدید فرودگاه بیرجند خبر داد و گفت: این ترمینال ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع مساحت دارد.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این سایت جدید فضای مساحتی فرودگاه ۲.۵ برابر افزایش پیدا می‌کند افزود: تا ۱۰ سال آینده از نظر فضا توسعه‌ای مشکلی نخواهیم داشت.

طهماسبی افزود: در کشور ۵۴ فرودگاه ملکی وجود دارد که سهم خراسان جنوبی از این موارد شامل شهید کاوه بیرجند و فرودگاه شهدای طبس است.

وی با بیان اینکه فرودگاه به عنوان موتور محرک توسعه اقتصادی هر استان و منطقه مطرح می‌شود، افزود: در چهار ماهه سال جاری ۳۲ هزار و ۳۳۳ مسافر با ۴۳۲ سورت پرواز از فرودگاه شهید کاوه بیرجند جا به جا شده‌اند.

طهماسبی به توسعه فرودگاه شهید کاوه بیرجند اشاره کرد و گفت: با توجه به رشد پروازها و افزایش تقاضا، توسعه فرودگاه شهید کاوه بیرجند از سال ۹۸ مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: مطالعات توسعه ترمینال، ایجاد باند پرواز و اجرای پروژه توسعه ترمینال از جمله اقدامات انجام شده در راستای توسعه فرودگاه به شمار می رود.

طهماسبی با اشاره به اجرای پروژه بهسازی ترمینال قدیم فرودگاه شهید کاوه بیرجند، اذعان داشت: به این منظور در حال انتخاب مشاور هستیم که امیدواریم عملیات اجرایی طرح از اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده آغاز شود.

وی همچنین گفت: پروژه محوطه سازی فرودگاه شهید کاوه بیرجند با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال از دیگر برنامه‌های در دست اقدام به شمار می رود.

طهماسبی به اقدامات انجام شده در راستای شبانه روزی شدن فرودگاه طبس اشاره کزد و افزود: روشنایی باند این فرودگاه نیز در دست اقدام است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی اظهار کرد: با شبانه روزی شدن فرودگاه طبس، در سال جاری نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۱۰۰ درصدی در تعداد پرواز و رشد ۷۵ درصدی در رشد مسافر هستیم.

طهماسبی با اشاره به لغو پروازهای اخیر در فرودگاه بیرجند بیان کرد: طبق آخرین مکاتبه با شرکت پارس، مقرر شده سه پرواز در هفته برقرار شود که با این روند شاهد افزایش پروازها در برنامه‌های زمستانه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه پنج شرکت هواپیمایی طی سنوات قبل با خراسان جنوبی همکاری داشته‌اند اما با توجه به تعداد محدود ناوگان و برخی مشکلات موجود پروازها لغو شده است، گفت: ظرفیت سه پرواز در روز داریم که برای افزایش پروازها تلاش می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی همچنین به آغاز پروازهای حج عمره بعد از این ماه اشاره کرد و یادآور شد: تعداد پروازهای استان از فرودگاه شهید کاوه بیرجند در چهار ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد رشد داشته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.