| کد خبر: 238699 |

۱۱۳ کیلومتر راه دوبانده در خراسان جنوبی بهره‌برداری می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: یکی از هدف‌گذاری‌ها در سال جاری بهره‌برداری از ۱۱۳ کیلومتر باند دوم راه است که باید تا پایان امسال زیر بار ترافیک برود.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: یکی از هدف‌گذاری‌ها در سال جاری بهره‌برداری از ۱۱۳ کیلومتر باند دوم راه است که باید تا پایان امسال زیر بار ترافیک برود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وحید داعی  افزود: از همین رو تاکنون ۴۰ کیلومتر این مقدار آسفالت شده و ۳۲ کیلومتر دیگر آماده آسفالت است.

وی طول راه‌های استان خراسان جنوبی را ۱۷ هزار و ۱۶۲ کیلومتر عنوان کرد و گفت: از این میزان ۷۵۱ کیلومتر باند دوم، ۸۸۲ کیلومتر راه اصلی، چهار هزار و ۷۱ کیلومتر راه فرعی، پنج هزار و ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت، هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالت شوسه و چهار هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه آسفالت خاکی است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۲ کریدور اصلی کشور از این استان عبور می‌کند افزود: کریدور چابهار - بیرجند - مشهد هزار و ۵۷۰ کیلومتر طول دارد که ۴۱۴ کیلومتر آن در استان ما واقع شده و تاکنون ۲۱۹ کیلومتر معادل ۵۳ درصد دوبانده شده است.

وی اظهار داشت: از کریدور بندرعباس - راور - فردوس - مشهد که هزار و ۳۹۰ کیلومتر طول دارد نیز ۳۵۶ کیلومتر در خراسان جنوبی واقع شده که تاکنون ۲۲۴ کیلومتر معادل ۶۳ درصد آن دوبانده شده است.

داعی گفت: از کریدور شرق به غرب  شامل بیرجند - طبس - اصفهان و طبس - یزد هم ۵۷۰ کیلومتر در خراسان جنوبی قرار دارد که تاکنون ۷۰ کیلومتر معادل ۱۲ درصد دوبانده شده است.

وی ادامه داد: مجموع پروژه‌های احداث باند دوم ۲ هزار و ۴۲۱ کیلومتر در طول محورهای استان است که تاکنون ۷۵۱ کیلومتر دوبانده شده و از این میزان ۱۳۷ کیلومتر در سال گذشته انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۵۴۵ کیلومتر باند دوم راه با متوسط پیشرفت فیزیکی ۳۷ درصد در دست اجرا است گفت: اجرای این پروژه‌ها با مبلغ قرارداد ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده و دوبانده شدن ۵۶ کیلومتر هم در دست مطالعه است.

وی تصریح کرد: تنها اداره کل و وزارتخانه‌ای بودیم که توانستیم در خراسان جنوبی از مجوز ماده ۵۶ استفاده کنیم از همین رو مجوز ۵۰ میلیارد تومان را برای دوبانده‌سازی محور بیرجند - قاین در قالب تسهیلات از بانک مسکن اخذ و تزریق کنیم و پیگیر اختصاص ۴۰ میلیارد تومان تکمیلی دیگر هستیم.

داعی با بیان اینکه مجوز ۵۰ میلیارد تومان از بانک سپه کشور برای محور دیهوک - فردوس اخذ شده و در مرحله صدور تضمین است گفت: در محور سربیشه - ماهیرود هم مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان از محل بانک تجارت مجوز صادر شده و در مرحله صدور تضمین است.

وی ادامه داد: برای محور طبس - بشرویه از مسیر خدا آفرید نیز مجوز اخذ شد و در مرحله شناسایی بانک برای انعقاد قرارداد هستیم لذا در مجموع ۱۹۰ میلیارد تومان در قالب ماده ۵۶ برای پروژه‌های استان از محل بانک‌ها در حال تامین منابع لازم است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در بخش اسناد تسویه، تهاترهای بانکی و مالیاتی نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان به عنوان تنها اداره کل در استان و بین ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها از این ظرفیت استفاده شده و در سال جاری هم پیگیر این موضوع هستیم.

وی با اشاره به استفاده از ماده ۲۳ برای تکمیل محور خوسف - دیهوک -طبس گفت: با تلاش‌های انجام گرفته بعد از حدود ۱۵ سال این پروژه دارای ردیف در قانون بودجه سالانه شد.

داعی افزود: برای سال جاری پروژه بشرویه - سه راهی شهید زارع به طول ۴۱ کیلومتر و پروژه بیرجند - اسدیه - گزیک - میل ۷۳ به طول ۱۶۲ کیلومتر هم پیشنهاد شده که امید است مورد توافق قرار گیرد.

وی به بهره‌برداری از ۱۰ کیلومتر  باند دوم محور سربیشه - درح - ماهیرود با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: ۱۰ کیلومتر دیگر از پروژه احداث باند دوم محور سربیشه - درح - ماهیرود حد فاصل کیلومتر ۷۰ تا ۸۰ این محور ورودی شهر درح در هفته‌های اخیر بازگشایی شد و زیر بار ترافیک رفت.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر ۱۰۵ کیلومتر باقیمانده از این  محور در قطعات مختلف با مبلغ قرارداد حدود ۵۰۰ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی در دست اجرا است که تمامی این قطعات در کل محور با پیگیری‌های انجام شده دارای پیمانکار و فعال است.

وی همچنین به پروژه‌های برون مرزی حوزه راه و شهرسازی خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: تنها اداره کلی هستیم که در خاک افغانستان در حال اجرای پروژه هستیم و از پایانه مرزی ماهیرود شروع شده و تا فراه افغانستان ادامه دارد.

داعی با بیان اینکه طول پروژه ۱۲۰ کیلومتر است و تاکنون ۶۴ کیلومتر تکمیل شده افزود: تخصیص سال ۹۹ برای این پروژه حدود ۹۷ میلیارد ریال و در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۴۰ میلیارد ریال بوده است.

وی با تاکید بر اینکه برای تکمیل پروژه برون مرزی به سه هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد اظهار داشت: با بهره‌برداری از این پروژه، طول ترانزیت کالا به کشور افغانستان ۴۰۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.