بازدید سایت : ۸۵۸۰۱

اینفوگرافیک| صفر تا صد قطعه دوم آزادراه تهران شمال

17 هزار میلیارد تومان هزینه ساخت و ارزش روز قطعه دوم آزادراه تهران شمال است.

اینفوگرافیک| صفر تا صد قطعه دوم آزادراه تهران شمال
تین نیوز |

قطعه دوم آزادراه تهران شمال که تاکنون ۲۲ کیلومتر از آن ساخته شده با مشارکت ۵۰ درصدی بنیاد مستضعفان و سهم ۵۰ درصدی دولت به مرحله بهره برداری رسیده است.

این قطعه جدید آزادراه تهران به شمال به طول ۱۶.۵ کیلومتر که شامل باند غربی قطعه دوم است به عنوان اولین افتتاح آزادراهی دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۲، با حضور رئیس جمهور مورد بهره برداری قرار می گیرد که موجب اتصال آزادراه تهران - شمال به استان مازندران می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، باند غربی منطقه دوم به طول ۱۵.۵ کیلومتر که 14 تیرماه 1402 به مرحله افتتاح می رسد، همراه با تونل البرز که در همین منطقه بوده و در سال ۱۴۰۰ افتتاح شد۱۷ هزار میلیارد تومان قیمت دارد.

۸۶ درصد مسیر عبوری جدید که از روز شنبه برای مسافران باز خواهد بود تونل و پل است و به همین دلیل مناظر زیبایی از پل های بلند و بزرگ با استفاده از قالب های شاریو را توسط پیمانکاران ایرانی به نمایش می گذارد که نشان از تخصص و مهارت نیروهای فنی و مهندسی کشور دارد.

احداث ۹ دستگاه پل به طول ۱ کیلومتر و حفاری ۱۷ رشته تونل به طول ۱۸.۷ کیلومتر از جمله مشخصات فنی پروژه در زمان ساخت است. ۱.۱ میلیون متر مکعب عملیات کوهبری، ترانشه، سنگ برداری و خاکریزی در طول انجام این پروژه انجام شد.

این پروژه که با فعالیت روزانه ۳ هزار نفر در طول اجرای پروژه به ثمر نشست، که دقایقی پیش افتتاح شد و استان البرز را به استان مازندران از مسیر آزادراهی متصل می کند. با اتصال این مسیر به تونل البرز بعنوان بزرگترین تونل آزادراهی کشور به طول ۶.۴ کیلومتر، ۵ کیلومتر از مسیر تهران به شمال به نسبت جاده چالوس کم شده و با حذف پیچ و خم های جاده چالوس و تونل کندوان، زمان تردد مسافران ۳۰ دقیقه کاهش می یابد.

در این صورت سالانه تا ۱۲.۵ میلیون لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی خواهد شد و کاهش آلاینده ها تا ۵۱۱ تن در سال را شاهد خواهیم بود.

پس از تکمیل فاز دو که هم اکنون باند شرقی آن در دست ساخت است، فاز سوم آزادراه تهران- شمال که از پل زنگوله در ابتدای استان مازندران آغاز می شود، باقی می ماند که به طول ۴۷ کیلومتر ادامه پیدا کرده و در سه راهی دشت نظیر به فاز چهارم این آزادراه متصل می شود، قرار است این قسمت از آزادراه با مشارکت چینی ها ساخته شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.