| کد خبر: 182049 |

در آیین گشایش دفتر مشترک انجمن شرکت‌های ریلی و دانشکده راه‌آهن مطرح شد:

◄ همکاری دانشگاه و صنعت ریلی در زمینه پژوهش، فناوری و کارآفرینی

آیین افتتاح دفتر همکاری‌های مشترک انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و دانشکده مهندسی راه‌آهن در دانشکده مهندسی راه‌آهن دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.

تین نیوز

آیین افتتاح دفتر همکاری‌های مشترک انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و دانشکده مهندسی راه‌آهن در دانشکده مهندسی راه‌آهن دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، در این گردهمایی ریاست دانشگاه علم و صنعت، مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت‌های عضو انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقلی و خدمات وابسته، رییس دانشکده مهندسی راه‌آهن و جمعی از اساتید دانشگاه مهندسی راه‌آهن حضور داشتند و در قالب این رویداد، اهداف راه‌اندازی این دفتر مشترک، برنامه‌ها، فعالیت‌های مرتبط این دفتر تشریح شد.

ریاست دانشگاه علم و صنعت به‌عنوان اولین سخنران حاضر در مراسم، تعامل دانشگاه و صنعت را مبارک خواند و گفت: یکی از برجسته‌ترین مصادیق همکاری و ارتباط صنعت و دانشگاه، تشکیل دانشکده مهندسی راه است که توانسته رسالت خود را در حوزه دانش و تربیت کارشناسان در راه‌آهن و شرکت‌های وابسته به‌جا آورد.

ذاکری

جبارعلی ذاکری افزود: نیاز است که در حوزه پژوهش، فن‌آوری و کارآفرینی نیز این دانشکده تعامل بیشتری با صنعت داشته و کارهای خود را در این زمینه ادامه دهد و تشکیل دفتر همکاری‌های مشترک انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و دانشکده مهندسی راه‌آهن یکی از مهم‌ترین اقدامات در این زمینه است که امیدواریم تعاملات افزایش یابد.

ذاکری با تاکید بر اینکه سخن از فناوری برای صنعت و عموم جامعه جذابیت دارد، اضافه کرد: این اقدامات نشان از حرکت دانشگاه به سمت رفع مشکلات مردم دارد.

ریاست دانشگاه علم‌وصنعت همچنین برداشتن گام‌های اجرایی در حوزه راه‌آهن را ضروری دانست و گفت: باید به طرق مختلف به دنبال توسعه ریلی در کشور باشیم.

ذاکری اضافه کرد: طرح دانستی‌ها و راهکارهای موجود وظیفه دانشگاه نیست و باید به‌گونه‌ای تعامل صنعت و دانشگاه را جلو ببریم که پاسخگوی تمام نیازهای صنعت ریلی باشیم و بتوانیم انتظاراتی چون افزایش سرعت و ایمنی، کاهش زمان سفر و... را پاسخ دهیم.

70درصد پتانسیل موجود در دانشکده راه‌آهن بلاتکلیف است

سخنران بعدی این مراسم، رییس دانشکده مهندسی راه‌آهن بود.

سعید فاضل در ادامه گفت: فلسفه و اساس ایجاد دانشکده مهندسی راه‌آهن، ارتباط میان صنعت و دانشگاه است و ماهیت متفاوت دانشکده راه‌آهن می‌طلبد که مفهوم ارتباط دانشگاه با صنعت را عملی کنیم.

فاضل

فاضل با اشاره به اینکه ماموریت این دانشکده پاسخ به نیازها و مشکلات حمل‌ونقل ریلی است، افزود: بااین‌حال تا این مشکلات اعلام نشود نمی‌توانیم برای رفع آن‌ها اقدام کنیم.

رییس دانشکده مهندسی راه‌آهن تصریح کرد: راه‌اندازی این دفتر اولین گام در این زمینه است و بنابراین امیدواریم با راه‌اندازی این دفتر علاوه بر رفع مشکلات، در زمینه جذب دانشجویان مستعد برای پروژه‌های نزدیک به صنعت ایجاد شود و دانشکده راه‌آهن بتواند نقش واقعی خود را ایفا کند.

فاضل با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰ درصد پتانسیل موجود در دانشکده راه‌آهن بلاتکلیف است، اضافه کرد: باید از شعارها فراتر برویم و به نیازهای صنعت بیاندیشیم.

رییس دانشکده مهندسی راه‌آهن با یادآوری اینکه هیچ ردپایی از صنایع مربوط به مترو در حوزه انجمن‌های صنایع ریلی دیده نمی‌شود، گفت: انجمن صنفی شرکت‌های حمل نقلی می‌تواند مشکلات موجود در صنعت ریلی را به دانشگاه‌ها انتقال بدهد و برای حل آن از پتانسیل دانشگاه استفاده کند.

فاضل افزود: گذراندن دوره‌های تخصصی، مدیریتی، لجستیک، انتقال دانش و.. برای مدیران ما لازم است و اساتید نیز باید به‌روز شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.