بازدید سایت : ۳۱۴۱۵

شهرستان های مریوان و بانه به منطقه آزاد تجاری تبدیل می شوند

شهرستان های مریوان و بانه به منطقه آزاد تجاری تبدیل می شوند

تین نیوز | مشاور ارشد رئیس جمهور و دبیر مناطق آزاد تجاری كشور از برنامه جدی دولت تدبیر و امید در راستای تبدیل شهرستان های مریوان و بانه به منطقه آزاد تجاری خبر داد.
 
اكبر تركان ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان كردستان كه در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: دو شهرستان بانه و مریوان به دلیل نزدیكی به مرز ظرفیت های خوبی برای تبدیل به عنوان منطقه آزاد تجاری را دارند.
 
وی با بیان اینكه دولت به صورت ویژه این موضوع را دنبال می كند، بیان كرد: ما هم موافق تبدیل دو شهرستان مریوان و بانه به منطقه آزاد تجاری هستیم و در همین راستا با تهیه مستندات لازم و ارائه آن به شورای عالی مناطق آزاد كشور انتظار می رود كه این مهم اجرایی شود.
 
مشاور ارشد رئیس جمهور و دبیر مناطق آزاد تجاری كشور گفت: ظرفیت ها و زیرساخت های بسیار خوبی در دو شهرستان بانه و مریوان به ویژه در بخش های تجاری و اقامتی وجود دارد كه این زیرساخت ها زمینه را برای تبدیل این دو شهرستان به منطقه آزاد تجاری را فراهم می كند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود بازار شمال عراق بیان كرد: باید به بهترین شكل ممكن به ویژه در بخش گردشگری از این ظرفیت بهره برداری شود و در همین راستا لازم است كه شرایط و زمینه برای سرمایه گذاری های بخش خصوصی نیز در این بخش فراهم شود.
 
تركان با بیان اینكه دوران و زمان كارفرمایی دولت به پایان رسیده است، یادآور شد: بهره برداری از ظرفیت های بخش خصوصی در استان كردستان باید به عنوان یك اولویت در دستور كار قرار گیرد و مسئولان از سرمایه گذاری بخش خصوصی حمایت كرده و تسهیلات لازم را به افراد متقاضی در این بخش ارائه كنند.
 
وی بر لزوم توجه به حوزه گردشگری و حتی بخش كشاورزی به عنوان ظرفیت های اصلی استان كردستان برای رسیدن به توسعه تاكید كرد و گفت: میزان و میانگین بارندگی در استان كردستان دو برابر كشور است و این مهم نشان دهنده ظرفیت بسیار خوب كردستان برای توسعه است و البته در كنار آن می توان از ظرفیت های ویژه بخش كشاورزی نیز برای كمك به رونق بیش از پیش استان كردستان بهره برداری كرد كه عملیاتی كردن این مهم مستلزم مشاركت بخش خصوصی و داشتن دیدگاه توسعه ای از سوی مدیران و مسئولان استان است
 
وی همچنین به موضوع ساخت و سازها  لزوم نظارت بیشتر بر این حوزه تاكید كرد و گفت: دستگاه ها و ادارات متولی باید به صورت جدی بر حوزه ساخت و سازها نظارت داشته باشند و در این راستا همكاری و تعامل بین بخشی یك اصل مهم و ضروری است.
 
مشاور ارشد رئیس جمهور همچنین با بیان اینكه عدم وجود نظارت باعث شكل گیری بافت های حاشیه در شهرها می شود، افزود: وجود نظارت از سوی دستگاه های مسئول باید چند برابر شود و در كنار آن استفاده از مصالح ساختمانی با كیفیت نیز از اهمیت دوچندانی برخوردار است.
 
در جلسه شورای اداری استان كردستان و قبل از سخنرانی مشاور ارشد رئیس جمهور، استاندار كردستان، نمایندگان مردم شهرستان های سنندج، دیواندره، كامیاران، مریوان، سروآباد، سقز و بانه نیز سخنرانی كرده و به بیان دیدگاه های خود در حوزه های مختلف پرداختند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.