| کد خبر: 179625 |

بخارایی خبر داد:

◄ برگزاری جشنواره صوتی و تصویری ایمنی ترافیک در اردیبهشت ماه

در برنامه پنج‌ساله پنجم کاهش 10 درصدی کشته‌های سوانح رانندگی پیش‌بینی‌شده بود که محقق نشد و در برنامه ششم نیز به‌صورت کارشناسی این موضوع دیده نشده است.

تین نیوز

محمد بخارایی رئیس هیئت‌مدیره جمعیت ایمنی راه‌ها به خبرنگار تین‌نیوز، گفت: جمعیت ایمنی راه‌ها تصمیم دارد جشنواره فرهنگی صوتی و تصویری ایمنی ترافیک را با همکاری دستگاه‌های عضو گروه ایمنی راه‌های کشور در هفتم اردیبهشت‌ماه سال آینده و  هم‌زمان با "روز ملی ایمنی حمل‌ونقل" با محورهای آموزش و اصلاح رفتار ترافیکی، ایمنی کودکان و موتورسواران برگزار کند.

او ادامه‌داد: این جشنواره در قالب فیلم‌های کوتاه، کلیپ، نماهنگ، انیمیشن، تیزر و فایل صوتی برگزار می‌شود و به‌ عنوان یک رویداد ملی ثبت خواهد شد و امید داریم شبکه هفت سیما مسئولیت برگزاری جشنواره را برای بالا‌بردن ظرفیت‌ها برعهده‌گرفته و در ارتقای فرهنگ ترافیکی کشور نقش پررنگ‌تری داشته باشد.

وی با بیان این‌که همه روزه تعداد زیادی از هم‌وطنان جان خود را در سوانح رانندگی در سفرهای جاده‌ای و درون‌شهری ازدست‌داده و یا مصدوم و معلول می‌شوند، گفت: آمار حاکی از  16‌هزار کشته و بیش از 300 هزار مجروح در سوانح رانندگی است.

به گفته بخارایی بیش‌ترین آسیب‌ها متوجه کودکان، موتورسواران و سرپرست خانواده‌ها می‌شود که به‌عنوان یک عارضه و دغدغه بزرگ انسانی، اجتماعی و اقتصادی کشور و نگران‌کننده است.

این فعال در حوزه ایمنی و فرهنگ ترافیک افزود: در برنامه پنج‌ساله پنجم کاهش 10درصدی کشته‌های سوانح رانندگی پیش‌بینی‌شده بود که محقق نشد و در برنامه ششم نیز به‌صورت کارشناسی این موضوع دیده نشده است.

او تاکید کرد کرد که در کنار آموزش عمومی در حوزه ایمنی، ارتقا و توسعه رفتارهای صحیح رانندگی و به‌ موازات انجام عملیات مهندسی، نقش رسانه ملی در کاهش تصادفات بسیار حائز اهمیت است و گفت: جمعیت تاکنون اقداماتی در حوزه چاپ نشریات، کتب و دیگر محصولات فرهنگی در حوزه ایمنی رانندگی داشته اما برای رسیدن به یک نقطه قابل‌قبول و روند کاهشی سوانح رانندگی تعامل و عزم همگانی به‌ویژه نهادهای رسانه‌ای بسیار مهم است.

به گفته رئیس هیئت‌مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها ظرفیت موجود در کشور بالأخص صداوسیما برای کاهش تلفات رانندگی بسیار بالا است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.