| کد خبر: 152903 |

معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان:

فقط آژانس‌های مسافرتی دارای مجوز بند «پ» حق صدور ویزا دارند

معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان با بیان اینکه تنها آژانس‌های مسافرتی با مجوز بند «پ» حق صدور ویزا دارند، گفت: صدور ویزا از سایر آژانس‌های مسافرتی تخلف است.

تین نیوز

معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان با بیان اینکه تنها آژانس‌های مسافرتی با مجوز بند «پ» حق صدور ویزا دارند، گفت: صدور ویزا از سایر آژانس‌های مسافرتی تخلف است.

علی خاکسار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه آژانس‌های در سه تیپ دسته‌بندی شده‌اند، اظهار کرد: آژانس‌ها یا دفاتر خدمات مسافرتی بند «الف» که از سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی مجوز گرفته و وظیفه آنها صدور بلیت است حق برگزاری تور و رزرو هتل ندارند.

وی تصریح کرد: تیپ دیگری از دفاتر خدمات مسافرتی که از سازمان میراث فرهنگی مجوز می‌گیرند و وظیفه آنها برگزاری تورهای سیاحتی و زیارتی داخلی است، نمی‌توانند تورهای زیارتی خارج از کشور را برگزار کنند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان خاطرنشان کرد: نوع دیگری از این دفاتر از سازمان حج و زیارت مجوز می‌گیرند و وظیفه آنها برگزاری تورهای زیارتی خارج از کشور است که این تورها کاملاً با سایر خدمات آژانس‌ها متفاوت است و هیچگونه از آژانس‌ها که جزو بند «پ» ندارند، نمی‌توانند اقدام به برگزاری تورهای خارجی کنند.

وی با تأکید بر اینکه تنها آژانس‌های مسافرتی دارای مجوز بند «پ» می‌توانند ویزا صادر کنند، گفت: انجمن دفاتر خدمات مسافرتی لیستی برای ایام اربعین حسینی ارائه داده‌اند تا صدور مجوز تنها از این طریق باشد.

خاکسار بیان کرد: آژانس‌های مسافرتی خارج از مجوزهایی که دارند، اقدام به انجام کاری کنند، متخلف محسوب شده و باید با آنها برخورد قانونی صورت گیرد.

وی یادآور شد: در استان همدان 46 آژانس مسافرتی «بند ب» داریم و چهار تا پنج مورد نیز در دست اقدام است که تا پایان سال مجوز دریافت خواهند کرد.

 

منبع: خبرگزاری فارس
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.