| کد خبر: 270549 |

تشکل‌ های گردشگری از آیین‌ نامه تشکل‌ های صنفی مستثنی شدند

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری تاکید کرد: تشکل های حرفه ای گردشگری مشمول آیین نامه قانون تشکل های صنفی ـ تخصصی نمی شوند و از ثبت تشکل موازی با حوزه گردشگری جلوگیری می شود.

تین نیوز

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری تاکید کرد: تشکل های حرفه ای گردشگری مشمول آیین نامه قانون تشکل های صنفی ـ تخصصی نمی شوند و از ثبت تشکل موازی با حوزه گردشگری جلوگیری می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، اسماعیل برات اظهار کرد: تشکل های حرفه ای صنعت گردشگری از شمولیت قانون تشکل های صنفی و تخصصی مستثنی هستند. در زمان تصویب این قانون در مجلس، با پیگیری های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تشکل های حرفه ای گردشگری از شمولیت این قانون مستثنی شد و به همین منظور نماینده وزارتخانه در کارگروه نظارت بر ایجاد و فعالیت تشکل های ملی و استانی به عنوان عضو اصلی تعیین شد.

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری با تاکید بر نقش مؤثر و فعال وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در فرآیند تدوین و تصویب آئین نامه اجرایی قانون تشکل های صنفی ـ تخصصی در دولت، گفت: در فرآیند تدوین و تصویب آئین نامه اجرایی این قانون، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشارکت فعال داشته و به منظور پیشگیری از به وجود آمدن تشکل های موازی در حوزه گردشگری، با پیشنهاد وزارت و تصویب هیأت وزیران، موادی به آئین نامه مربوطه اضافه شد که به موجب آن، از ثبت تشکل موازی با حوزه گردشگری جلوگیری شود و همچنین فرآیندی برای ساماندهی تشکل های قبلی و دخالت نکردن دستگاه های غیرمرتبط در حوزه تشکل های گردشگری  پیش بینی شده است.

او با اشاره به قانون برنامه هفتم توسعه، اظهار کرد: در قانون برنامه هفتم که تصویب آن نهایی شده و به زودی از سوی مجلس شورای اسلامی به دولت برای اجرا ابلاغ می شود، در ماده ۸۳ وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید ضوابط فعلی را اصلاح کرده و در قالب آیین نامه تشکل های حرفه ای با رویکرد یکسان سازی و انسجام بخشی، تهیه و تدوین برای تصویب ظرف سه ماه به هیأت وزیران ارسال کند؛ لذا وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از هم اکنون در حال فراهم کردن مقدمات آن بوده و نظرات و پیشنهادات کارشناسان  ادارات کل استانی، انجمن ها و جوامع و تشکل های ملی و استانی، فعالان و صاحب نظران حوزه گردشگری را دریافت کرده تا در کارگروه تدوین آیین نامه اجرایی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

برات با تاکید بر اهمیت این موضوع در صنعت گردشگری، گفت: تدوین آیین نامه تشکل های حرفه ای از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار بوده و ما از مشارکت همه فعالان حوزه کسب و کارهای گردشگری استقبال می کنیم.

هیأت وزیران آیین نامه اجرایی قانون نحوه تشکیل و فعالیت تشکل های صنفی - تخصصی را ۱۴۰۲/۱۰/۲۴ تصویب و در تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۰۳ ابلاغ کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.