پیشنهاد مدیرعامل اسبق راه آهن به انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی:
◄ پور سید آقایی : برای تاسیس تنظیم گر مستقل ریلی لابی کنید
محسن پورسید آقایی مدیرعامل اسبق راه آهن راه میان بر تاسیس نهاد تنظیم گر مستقل ریلی را لابی انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی با نمایندگان مجلس دانست.
محسن پورسید آقایی مدیرعامل اسبق راه آهن راه میان بر تاسیس نهاد تنظیم گر مستقل ریلی را لابی انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی با نمایندگان مجلس دانست.
دکتر محسن پورسید آقایی مدیرعامل اسبق راه آهن در پاسخ به این پرسش خبرنگار تین نیوز که آیا راه میانبری به تاسیس نهاد تنظیم گر مستقل ریلی می توان متصور شد چون به نظر می رسد دولت در این زمینه همراهی نخواهد کرد، بیان کرد: هیچ وقت از دولت نمی توانیم انتظار داشته باشیم که برای تاسیس نهاد تنظیم گر مستقل در صنعت ریلی ، پیش قدم شود. علت این امر هم روشن است چرا که ساختار دولت به این شکل است که اگر قرار است چنین تحولی رخ دهد وزیر ذیربط – وزیر راه و شهرسازی – باید از این امر دفاع کند و سایر وزرا خاموش می مانند. وزیر راه و شهرسازی هم اگر بخواهد از این امر دفاع کند باید معاون ذیربط وی – مدیرعامل شرکت راه آهن – از این امر پشتیبانی کند. بنابراین ابتدا مدیرعامل راه آهن باید لزوم تاسیس نهاد تنظیم گر مستقل را بپذیرد و با فرض مخالفت مدیرعامل راه آهن، هیچ دولتی مبادرت به این کار نخواهد کرد.
وی که در جلسه پیش نشست «همایش سالانه بین المللی تنظیم گری و سیاست گذاری رقابت در ایران» با موضوع «تنظیم گری و توسعه رقابت در صنعت حمل و نقل ریلی» که روز چهارشنبه 29 فروردین ماه 1403 در محل انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی برگزار شد، سخن می گفت، افزود: به عبارت دیگر کوتاه ترین مسیر برای به نتیجه رسیدن تاسیس یک نهاد تنظیم گر مستقل در صنعت ریلی، از طریق دولت نخواهد بود. پس از نباید از دولت چنین انتظاری داشت و این وظیفه شرکت های بخش خصوصی و به ویژه انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی است که این هدف را پیگیری کنند.
پورسیدآقایی تصریح کرد: پیشنهاد مشخص من این است که اگر انجمن می خواهد کاری برای بخش خصوصی انجام دهد طرح تشکیل نهاد تنظیم گر ریلی را تدوین و آماده کند و آن را به نمایندگان مجلس ارائه دهد. به اعتقاد من نمایندگان مجلس دوره قبل در کمیسیون عمران کاملا آمادگی داشتند این طرح را تصویب کنند. تجربه قانون حق دسترسی هم به همین شکل پیش رفت و از طریق نمایندگان تصویب شد و هیچ وقت دولت حاضر نشد حق دسترسی را به شکل لایحه به مجلس بدهد.
وی با اشاره به راهکار ارائه شده از سوی رئیس شورای رقابت – ماده 52 – برای پیگیری تاسیس تنظیم گر مستقل ریلی ، یادآور شدک به اعتقاد من این پیشنهاد نهایتا دچار این مشکل خواهد شد که دولت اختیارات لازم را به نهاد مورد نظر نخواهد داد.
مدیرعامل اسبق راه آهن در پایان خاطرنشان کرد: انجمن های بخش خصوصی در دنیا همین وظیفه را به عهده می گیرند که برای احقاق حقوق اعضای خود با مراکز تصمیم گیری و قانون گذاری کشور لابی کنند.
انتهای پیام
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.