| کد خبر: 270844 |

ساخت ساعت مچی ۲ میلی‌ متری در ژنوِ سوئیس

ساعت سازان بار دیگر لوکس ترین ساخته های خود را این هفته در نمایشگاه ساعت ها و شگفتی ها در شهر ژنوِ سوئیس به نمایش می گذارند. ساعت ها و اجزایی که در این نمایشگاه به خریداران و علاقه مندان عرضه می شود نه تنها لوکس بلکه از نظر تکنولوژیک پیشرفته هستند.

تین نیوز

ساعت سازان بار دیگر لوکس ترین ساخته های خود را این هفته در نمایشگاه ساعت ها و شگفتی ها در شهر ژنوِ سوئیس به نمایش می گذارند. ساعت ها و اجزایی که در این نمایشگاه به خریداران و علاقه مندان عرضه می شود نه تنها لوکس بلکه از نظر تکنولوژیک پیشرفته هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از یورونیوز، به طور مثلا یکی از مدل های ساعت شرکت پیاژه به نام «آلتیپلانو توربیلون کنسپت» که اشاره به طراحی گرداب وار مکانیزم آن دارد با تنها ۲ میلی متر ضخامت نمونه ای از فناوری های ساعت سازی است. مکانیزم گرداب یا «توربیلون» مکانیزمی است که به طور مداوم چرخ تعادل، فنر تعادل و دیگر اجزا را می چرخاند.

جیانفرانکو ریچل، کارشناس ساعت مستقل، این نمونه را نشانه پیشرفت چند ساله صنعت ساعت سازی می داند و در این باره می گوید: «این طرح یک پیشرفت شگفت انگیز است. سال ها کار و واقعاً یک دستاورد بزرگ».

همچنین در نمایشگاه ساعت ها و شگفتیی های امسال ساعتی دیده می شود که سازندگان آن را دقیق ترین ساعت فاز ماهی که تا کنون تولید شده می خوانند. ساعت فاز ماه ساعتی است که حرکت های ماه را از طریق سوراخی در صفحه خود نمایش می دهد.

از دیگر نمونه های ساعت های نجومی میتوان به ساعت «تقویم ابدی پرتغالی» ساخت شرکت آی دبلیو سی شافهاوزن اشاره کرد که گفته می شود سال های کبیسه را به طور خودکار محاسبه می کند. از نظر فنی، این بدان معناست که این ساعت در طول ۴۵ میلیون سال تنها به اندازه ۲۴ ساعت منحرف می شود.

ساعت های پیچیده تری هم در این نمایشگاه دیده می شود. مثل ساعت «واشِرَن کُنستانتین برکلی گرند کامپلیکیشن» یا واشرن کنستانتین پیچیدگی بزرگ که یک ساعت جیبی از واشرن کنستانتین است.

این ساعت ۶۳ «پیچیدگی» دارد. «پیچیدگی» یا قابلیت های اضافی در ساعت سازی به مکانیزم هایی که گفته می شود که کارهایی فراتر از نشان دادن زمان می کند. این مدل به گفته شرکت سازنده ۲۸۷۷ قطعه، ۲۴۵ سنگ و ۳۱ عقربه دارد.

آیا مردم توان خرید این ساعت های لوکس را دارند؟

مدیر عامل یکی از شرکت های ساعت سازی حاضر در این نمایشگاه دراین باره توضیح می دهد: « محدوده قیمتی که ما در حال حاضر در بازار بسیار مهم می دانیم ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ یوروست. مصرف کننده نهایتا دنبال ساعتی زیبا، ظریف و شیک در این دامنه قیمت است و تقاضا در این محدوده بالاست.

در این دوره از نمایشگاه ساعت ها و شگفتی ها، ساعت های با قیمت های در دسترس تر برای عموم بیشتر دیده می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.