| کد خبر: 270260 |

تالاب لنگور کجاست؟

تالاب لنگور در شهرستان بابل در استان مازندران در روستایی با همین نام قرار داشته و یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی این استان محسوب می شود.

تین نیوز

تالاب لنگور در شهرستان بابل در استان مازندران در روستایی با همین نام قرار داشته و یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی این استان محسوب می شود. مسافران و گردشگران زیادی سالانه از سراسر ایران و جهان برای بازدید از تالاب لنگور به روستای لنگور می آیند. در ادامه این مطلب قصد داریم تا یکی از زیباترین تالاب های شمال کشور یعنی تالاب لنگور را به طور کامل به شما معرفی کنیم.

پوشش گیاهی تالاب لنگور

 به گزارش تین نیوز به نقل از الی گشت، برای معرفی این مکان بهتر است که ابتدا با معرفی پوشش گیاهی و جانوری این تالاب زیبا آغاز کنیم. پوشش گیاهی خاص این تالاب یکی از دلایلی است که مسافران هر ساله در فصل های مختلف به آنجا می روند. از جمله گیاهان خاصی که می توان در تالاب لنگور پیدا کرد، می توان به گوشاب، بارهنگ آبی، عدسک آبی، آزولا، سازیل، شال تسبیح، لاله مردابی، نیلوفر مردابی، لویی، اسپرغان، علف حصیر، تیرکمان آبی، زنبق مردابی و بسیار گیاهان دیگر اشاره کرد.

این گیاهان در اکوسیستم تالاب  نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. علاوه بر اینکه این گیاهان در حفظ تعادل اکولوژی تالاب لنگور نقش مهمی دارند، به عنوان زیستگاه و مکان تغذیه برخی از جانوران هم عمل کرده و برای بقای آن ها بسیار مهم محسوب می شوند. در کنار تمام این موارد و اهمیت هایی که این گیاهان برای اکوسیستم تالاب دارند، زیبایی آنها هم باعث شده است تا این تالاب به یک مکان بسیار زیبا برای جذب توریست از سراسر ایران و جهان تبدیل شود.

پوشش جانوری تالاب لنگور

همان طور که در بخش پیش به این موضوع اشاره شد، بسیاری از گیاهان موجود در تالاب  برای بقای جانوران و موجوداتی که در این تالاب زندگی می کنند مهم هستند. شاید اکنون برای بسیاری از شما این سؤال به وجود آمده باشد که چه نوع از گونه های جانوری دراین تالاب  زندگی می کنند؟ پوشش جانوری و موجوداتی که دراین تالاب  زندگی می کنند شامل پرندگانی از جمله قو، سرسبز، سر حنایی، اردک تاجدار، حواصیل خاکستری، چنگر نوک سرخ، سیاه کاکل، اردک بلوطی و بسیاری پرندگان زیبا و کمیاب دیگر هستند. همچنین خیلی از پرنده ها هم در فصل های مهاجرت، برای استراحت به این تالاب می آیند. علاوه بر پرندگان زیبایی که در این تالاب دیده می شوند، می توان در این مکان جانورانی مانند حلزون، قورباغه، مار آبی، لاک پشت و بسیاری از جانوران این چنینی دیگر را نیز مشاهده کرد. این مکان می تواند به نوبه خود بهشتی برای دوست داران پرندگان باشد.

موقعیت مکانی 

تالاب لنگور با مساحت حدود ۷۰۰ هکتاری، یکی از بزرگ ترین تالاب های مازندران است. طول این تالاب ۲۸۰ متر و عرض آن ۱۳۰ متر بوده و در ارتفاع -۹ متری از سطح دریا قرار گرفته است. برای بازدید از این تالاب ، باید به استان مازندران و شهرستان بابل سفر کرد. در شهرستان بابل، جاده ایثار، روستایی به نام روستای لنگور وجود داشته که تالاب در آن جا قرار گرفته است. امکان دسترسی به این روستا با استفاده از خودرو شخصی، اتوبوس و تاکسی وجود دارد.

آدرس: ایران، استان مازندران، شهرستان بابل، جاده ایثار، روستای لنگور، تالاب لنگور

بهترین زمان بازدید از تالاب لنگور

بازدید از این تالاب کاملاً رایگان بوده و تمامی افراد می توانند هر زمان که خواستند برای بازدید از آن به روستای لنگور بروند. اما بهترین فصل بازدید از این تالاب، در فصل های بهار و پاییز است. تعداد پرنده های مهاجر در این فصل ها بیشتر شده، آب و هوای مازندران متعادل تر بوده و در ضمن طبیعت زیبای اطراف این تالاب هم رنگ های زیبایی به خود می گیرد. بسیاری از مردم محلی برای شکار پرندگان وحشی به این تالاب می آیند. اما این نکته را فراموش نکنید که برای شکار حتماً باید مجوز داشته باشید و پرندگانی که در معرض خطر و کمیاب هستند را شکار نکنید.

تالاب لنگور

 

اقامتگاه های نزدیک به تالاب لنگور

همان طور که در بخش های قبلی به این موضوع اشاره کردیم،این  تالاب  در روستایی به همین نام در بابل قرار دارد. در این روستا نمی توان هتل های لوکسی پیدا کرد. اما مهمان خانه، بوم گردی و خانه های شخصی برای اجاره در اختیار مسافران قرار می گیرند. فاصله این تالاب با بابل هم خیلی زیاد نبوده و می توانید پس از بازدید از تالاب و گردش در آن، به راحتی به بابل برگشته و در یکی از هتل های این شهر اقامت داشته باشید.

سؤالات متداول

 

تالاب لنگور کجاست؟

تالاب ۷۰۰ هکتاری لنگور، یکی از بزرگ ترین تالاب های مازندران است که در شهرستان بابل و روستایی به همین نام واقع شده است.

پوشش گیاهی تالاب لنگور شامل چه گیاهانی می شود؟

به طور کلی پوشش گیاهی بسیار متنوعی در تالاب لنگور وجود داشته که از جمله مهم ترین آن ها می توان به بارهنگ آبی، عدسک آبی، آزولا، سازیل، شال تسبیح، لاله مردابی، نیلوفر مردابی و بسیاری گیاهان دیگر اشاره کرد.

پوشش جانوری تالاب لنگور چیست؟

بیشترین پوشش جانوری تالاب لنگور را پرندگانی مانند قو، سرسبز، سر حنایی، اردک تاجدار، حواصیل خاکستری، چنگر نوک سرخ، سیاه کاکل و اردک بلوطی تشکیل می دهند. اما گونه های دیگری مانند حلزون و مار هم در این تالاب دیده می شوند.

بهترین زمان بازدید از تالاب لنگور چیست؟

بازدید از تالاب لنگور در تمامی طول سال و در تمامی ساعات امکان پذیر است. اما برای لذت بردن از پرندگان زیبا و طبیعت رنگارنگ این تالاب، بهتر است که در فصل بهار و پاییز و در طول روز به این تالاب رفت.

هزینه بازدید از تالاب لنگور چقدر است؟

بازدید از این تالاب  کاملاً رایگان بوده و مسافران می توانند هر هنگام که خواستند برای بازدید از آن به روستای لنگور بروند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.