| کد خبر: 140989 |

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس:

استانداردسازی جاده‌های قزوین در دستور کار قرار گیرد

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود 6 محور حادثه‌خیز در استان قزوین خواستار استانداردسازی جاده‌های این استان شد.

تین نیوز

 رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود 6 محور حادثه‌خیز در استان قزوین خواستار استانداردسازی جاده‌های این استان شد.

داود محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آمار سوانح جاده‌ای در کشور اظهار کرد: بر اساس آمارها سالانه بیش از 16 هزار نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند و پنج برابر آن هم مجروح و معلول می‌شوند.

وی افزود: 6 محور حادثه‌خیز کشور نیز در استان قزوین قرار دارد که جان بسیاری از افراد را در این محورهای پرتردد گرفته است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ضرورت دارد به منظور کاهش این صدمات ویران‌کننده، نسبت به استانداردسازی جاده‌ها با تأمین سامانه روشنایی، آسفالت مناسب، تعریض مسیرها و رفع نقاط حادثه‌خیز اقدامات مؤثر به عمل آید.

محمدی خاطرنشان کرد: قرار داشتن استان قزوین در مسیر 11 استان کشور و موقعیت استراتژیک و ترانزیتی آن مزایایی را برای استان به همراه داشته است اما نباید از تهدیدهای آن هم غافل بود.

وی تصریح کرد: باید از این مزیت‌ها به بهترین شکل به نفع استان بهره گرفت و به نحوی برنامه‌ریزی و عمل کرد که فرصت و موقعیت موجود به تهدید تبدیل نشود.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حوادث جاده‌ای به ویژه در ایام تعطیل و نوروز که حجم زیادی از ترددها در آن صورت می‌گیرد، بیشتر می‌شود و از آنجا که حادثه‌دیدگان از استان‌های مختلف هستند، در واقع این حوادث نه فقط قزوین بلکه کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

محمدی خاطرنشان کرد: از این رو موضوع در سطح ملی اهمیت دارد و باید مورد توجه مسئولان استانی و کشوری باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.