| کد خبر: 270266 |

ثبت ۴۲۶ میلیون تردد جاده‌ ای در محورهای شریانی کشور

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در ایام نوروز تاکنون بیش از ۴۲۶ میلیون تردد جاده ای ثبت شده است، از تردد بیش از ۸ میلیون و ۶۶۰ هزار مسافر از طریق بخش های مختلف حمل و نقل جاده ای، هوایی، ریلی و دریایی خبر داد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در ایام نوروز تاکنون بیش از ۴۲۶ میلیون تردد جاده ای ثبت شده است، از تردد بیش از ۸ میلیون و ۶۶۰ هزار مسافر از طریق بخش های مختلف حمل و نقل جاده ای، هوایی، ریلی و دریایی خبر داد.

بازدید وزیر راه و شهرسازی و رئیس پلیس راهور فراجا از آزادراه قزوین - رشت

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی که امروز شنبه ۱۱ فروردین به منظور بازدید از راه های استان گیلان و بررسی وضعیت بازگشت مسافران از سفرهای ایام نوروز به آن استان سفر کرده است، در خبر ساعت ۱۴ شبکه یک به تشریح نتایج بازدید خود و همچنین اقدامات انجام شده برای ایمنی بازگشت مسافران از سفرهای نوروزی پرداخت.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به اتفاق فرمانده پلیس راهور فراجا و پلیس گیلان با هدف بررسی محورهای مواصلاتی به استان گیلان سفر کرده است، گفت: در روزهای پایان سال ۱۴۰۲ مسیر رفت آزادراه رودبار-منجیل افتتاح شد که یکی از مشکلات سالیان طولانی این مسیر برای کاهش ترافیک حل شد.  

بذرپاش با یادآوری اینکه مسافران در مسیر آزادراه رودبار-منجیل به ویژه در ایام نوروز در ترافیک سنگین گاهی تا ۱۰ ساعت معطل بودند، از مدیریت مناسب امسال سفرهای نوروزی این مسیر با افتتاح این آزادراه و بهره برداری از آن خبر داد.

وی تصریح کرد: هم اکنون بخشی از مسئولیت ما در وزارت راه و شهرسازی در همکاری با پلیس راهور، مدیریت بازگشت سفرهای نوروزی است که این کار به خوبی در حال انجام است.

ثبت ۴۲۶ میلیون تردد جاده ای در محورهای شریانی کشور

وزیر راه و شهرسازی از ثبت ۴۲۶ میلیون تردد در جاده های تمامی محورهای شریانی کشور خبر داد و افزود: تاکنون ۸ میلیون و ۶۶۰ هزار مسافر از ظرفیت حمل و نقل عمومی در تمامی بخش ها اعم از هوایی، جاده ای، ریلی و دریایی استفاده کردند و مابقی نیز با خودروهای شخصی این سفرها را انجام دادند.

بذرپاش با توضیح اینکه استان گیلان بعد از مازندران یکی از استان ها با انباشت خودرو محسوب می شود، گفت: در استان گیلان بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار ورودی خودرو داشتیم که تاکنون بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار خودرو برگشت داشتند و مدیریت بازگشت سفر در این استان ها به خوبی در حال انجام است.

وی افزود: امسال ترافیک روان تری را در استان گیلان شاهد هستیم که به دلیل افتتاح آزادراه رودبار-منجیل و افتتاح پل معروف گیل بود که بسیاری از محورهای استان از این اصلاحات ترافیکی بهره مند شدند. این اصلاحات ترافیکی و ایجاد تقاطع های همسطح بار ترافیکی را در سطح استان و سفرهای ایام نوروز روان کرد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص برنامه های وزارت راه و شهرسازی برای روکش آسفالت برخی از آزادراه ها و بزرگراه ها برای تسهیل در سفرها گفت: سال گذشته حجم زیادی از عملیات آسفالت ریزی در محورهای اصلی و فرعی کشور انجام شد و امسال تدارک گسترده تری دیده ایم.

وی با اعلام اینکه بخشی از مشکلات در آسفالت آزادراه ها و بزرگراه ها مربوط به آزادراه ها و بزرگراه هایی است که به بخش خصوصی واگذار شده است، گفت: بخش خصوصی نسبت به نرخ عوارض معترض هستند که در تلاش هستیم تا در خصوص نرخ عوارض، مراعات حال مردم را داشته باشیم.

برنامه انجام روکش آسفالت و بهسازی آزادراه ها در قالب تهاتر غیرنقدی در سال جاری

بذرپاش ادامه داد: مصوبه ای را از هیئت وزیران دریافت کردیم که این مجوز به وزارت راه و شهرسازی داده شده است تا در قالب تهاتر غیرنقدی از طریق تهاتر قیر و یا روش های دیگر به بخش های عمومی و خصوصی کمک کنیم و روکش آسفالت و بهسازی آزادراه ها را انجام دهیم که امسال برنامه گسترده ای را در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این باره در دستور کار داریم و منابع آن نیز تأمین شده است.

وی یادآور شد: سال گذشته حدود ۳ هزار کیلومتر راه روستایی احداث و عملیات بهسازی و روکش آسفالت بیش از ۶ هزار کیلومتر انجام شد. امسال هم در راه های مواصلاتی روستایی و راه های مواصلاتی اصلی عملیات گسترده آسفالت ریزی را در سازمان راهداری تدارک دیده ایم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.