| کد خبر: 139283 |

وزیر کار در قزوین:

◄ کشور نیازمند 700 هزار میلیارد درآمد سالانه است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شورای اداری استان قزوین از «مبارزه با بیکاری» و «رفع فقر مطلق» در برنامه های دولت دوازدهم خبر داد.

تین نیوز

سیدمرتضی نصری: خبرنگار تین نیوز از قزوین: «علی ربیعی»، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز در جلسه شورای اداری استان قزوین ضمن تشکر از عوامل برگزاری انتخابات 96 در استان قزوین، عنوان کرد: خوشبختانه در طول تبلیغات و برگزاری انتخابات 96 با هیچگونه مشکلات عمیق کارگری و اجتماعی روبرو نبودیم.

وی افزود: روند اجرای مصوبات و برنامه های دولت یازدهم، باعث شد تا در انتخابات 96 پیروز میدان باشیم. چراکه رفع مشکلات معیشتی و بیکاری به دنبال راه اندازی واحدهای تولیدی، از اقداماتی بود که رضایت نسبی مردم را به همراه داشت.

ربیعی در ادامه اظهار کرد: الویت مهم دولت دوازدهم در برنامه های خود افزایش قدرت خرید مردم است و این موضوع هنگامی محقق می شود که دستگاه های اجرایی و نظارتی با دولت همکاری کنند که یکی از مهمترین پیش شرط های لازم، وجود اجماع عقلانی در سایه اطلاع رسانی است .

وزیر کار با اشاره به اینکه قزوین ظرفیت های بالایی در جهت فعالیت های مدنی درون خود جای داده بیان کرد: در بین استان های کشور، قزوین همیشه کانون نهادهای مدنی است و باید از این ظرفیت در راستای ارتقای جایگاه استان در حوزه‌های مختلف به کارگیری کنیم.

ربیعی تصریح کرد: اگر بخواهیم در زمینه اشتغال و معیشت پیشرو باشیم باید درآمد سالیانه کشور 700 هزارمیلیارد باشد و طبق آمارهای موجود این مبلغ تنها از طریق سرمایه گذاری های خارجی تحقق پیدا می کند.

وی تاکید کرد: «رفع فقر مطلق» و «مبارزه با بیکاری» از مهمترین الویت های دولت به حساب می آید و اکنون تصمیم داریم در کنار شاخص های کمیتی به شاخص های کیفیتی توجه کنیم. به عنوان مثال نرخ تقاضا برای اشتغال تا قبل از فعالیت دولت یازدهم 36 و 38 درصد بود که این رقم خوشبختانه با تلاش «دولت تدبیر و امید» به 43 و 44 درصد افزایش یافته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان گفت: یکی از روش های دولت برای ایجاد اشتغال، اعطای تسهیلات ارزان قیمت است و این مسئله اکنون در دستور کار قرار دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.