توسعه شبکه بزرگراهی و ریلی سیستان و بلوچستان تضمین کننده تقویت زیربنای اقتصادی کشور است
دبیر کمیسیون مسکن، عمران و حمل و نقل هیات دولت گفت: توسعه شبکه بزرگراهی و ریلی سیستان و بلوچستان کلید توسعه محور شرق است به طوریکه با تکمیل طرح های این حوزه، می توان در جهت تقویت زیربنای اقتصاد منطقه و یکی از اصلی ترین و راهبردی ترین محورهای کریدور شمال - جنوب کشور گام برداشت.
دبیر کمیسیون مسکن، عمران و حمل و نقل هیات دولت گفت: توسعه شبکه بزرگراهی و ریلی سیستان و بلوچستان کلید توسعه محور شرق است به طوریکه با تکمیل طرح های این حوزه، می توان در جهت تقویت زیربنای اقتصاد منطقه و یکی از اصلی ترین و راهبردی ترین محورهای کریدور شمال - جنوب کشور گام برداشت.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، بنیامین شکوه فر شامگاه سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان افزود: موقعیت جغرافیایی و وجود ظرفیت ها و توانمندی های متعدد این استان با تکمیل و راه اندازی پروژه های مهم ریلی و جاده ای شکوفا می شود چرا که حیات اقتصادی منطقه وابسته به شبکه حمل و نقل است، و این استان نیز از مزیت نسبی حمل و نقل و ترانزیت بین الملل برخوردار است.
وی با بیان اینکه آینده اقتصاد جهان از مسیر توسعه کریدورهای اصلی می گذرد افزود: اتصال چابهار به کریدور شمال - جنوب از این حیث حائز اهمیت است که چابهار می تواند به عنوان یک محرک ملی برای پیشرفت کشور ایفای نقش کند و در صورت بهره برداری از بندر شهید بهشتی به عنوان نخستین بندر آب عمیق ایران، موجب انعطاف پذیری و تاب آوری استراتژیک ایران در تنش های ژئوپلیتیکی می شود،در واقع توسعه و تکمیل کریدور شمال-جنوب ایران به شدت وابسته به توسعه چابهار است.
دبیر کمیسیون مسکن، عمران و حمل و نقل هیات دولت با بیان اینکه توسعه و تعالی بدون ریسک مدیران محقق نمی شود، تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی استان برای کمک به توسعه هر چه سریعتر استان هایی نظیر سیستان و بلوچستان باید ریسک پذیر و تحول خواه باشند و در این مسیر دولت از آنها حمایت خواهد کرد.
دبیر شورای هماهنگی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست به وضعیت راه های استان اشاره کرد و افزود: طول کلی کریدورهای اصلی استان یک هزار و ۵۷۱ کیلومتر است که تاکنون در این مسیرها ۵۲۶ کیلومتر بزرگراه احداث شده و همچنین در حال حاضر عملیات ساخت ۴۱۶ کیلومتر باند دوم نیز در حال انجام است.
عطاء اله اکبری افزود: به منظور تبدیل شدن کل مسیرهای سیستان و بلوچستان به بزرگراه در مجموع با وضعیت کنونی بیش از ۲۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
وی با اشاره به اهمیت بزرگراه در توسعه سیستان و بلوچستان گفت: هم مرزی این استان با کشورهای پاکستان و افغانستان در شرق از یک سو و دسترسی به آبهای آزاد دریای عمان در جنوب از سوی دیگر بهره مندی از منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار، منطقه ویژه اقتصادی سیستان و بازارچه های مرزی در طول نوار مرزی راه را برای نقش آفرینی استان در تجارت، ترانزیت خارجی و مبادلات مرزی فراهم ساخته اما راه های این خطه بویژه محور چابهار- میلک در تراز این میزان ترانزیت نیست و برای تسهیل در تجارت توسعه شبکه بزرگراهی استان حائز اهمیت است.
دبیر شورای هماهنگی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان بیان کرد: بهبود وضعیت راه های ارتباطی در این استان تضمین کننده اقتصاد منطقه است زیرا باعث تسریع حمل و نقل جاده ای و ارتباط تجاری- ترانزیتی مثبت با کشورهای همسایه به ویژه افغانستان و پاکستان می شود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.