| کد خبر: 265556 |

توسعه شبکه بزرگراهی و ریلی سیستان و بلوچستان تضمین کننده تقویت زیربنای اقتصادی کشور است

دبیر کمیسیون مسکن، عمران و حمل و نقل هیات دولت گفت: توسعه شبکه بزرگراهی و ریلی سیستان و بلوچستان کلید توسعه محور شرق است به طوریکه با تکمیل طرح های این حوزه، می توان در جهت تقویت زیربنای اقتصاد منطقه و یکی از اصلی ترین و راهبردی ترین محورهای کریدور شمال - جنوب کشور گام برداشت.

تین نیوز

دبیر کمیسیون مسکن، عمران و حمل و نقل هیات دولت گفت: توسعه شبکه بزرگراهی و ریلی سیستان و بلوچستان کلید توسعه محور شرق است به طوریکه با تکمیل طرح های این حوزه، می توان در جهت تقویت زیربنای اقتصاد منطقه و یکی از اصلی ترین و راهبردی ترین محورهای کریدور شمال - جنوب کشور گام برداشت.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، بنیامین شکوه فر شامگاه سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان افزود: موقعیت جغرافیایی و وجود ظرفیت ها و توانمندی های متعدد این استان با تکمیل و راه اندازی پروژه های مهم ریلی و جاده ای شکوفا می شود چرا که حیات اقتصادی منطقه وابسته به شبکه حمل و نقل است، و این استان نیز از مزیت نسبی حمل و نقل و ترانزیت بین الملل برخوردار است.

وی با بیان اینکه آینده اقتصاد جهان از مسیر توسعه کریدورهای اصلی می گذرد افزود: اتصال چابهار به کریدور شمال - جنوب از این حیث حائز اهمیت است که چابهار می تواند به عنوان یک محرک ملی برای پیشرفت کشور ایفای نقش کند و در صورت بهره برداری از بندر شهید بهشتی به عنوان نخستین بندر آب عمیق ایران، موجب انعطاف پذیری و تاب آوری استراتژیک ایران در تنش های ژئوپلیتیکی می شود،در واقع توسعه و تکمیل کریدور شمال-جنوب ایران به شدت وابسته به توسعه چابهار است.

دبیر کمیسیون مسکن، عمران و حمل و نقل هیات دولت با بیان اینکه توسعه و تعالی بدون ریسک مدیران محقق نمی شود، تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی استان برای کمک به توسعه هر چه سریعتر استان هایی نظیر سیستان و بلوچستان باید ریسک پذیر و تحول خواه باشند و در این مسیر دولت از آنها حمایت خواهد کرد.

دبیر شورای هماهنگی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست به وضعیت راه های استان اشاره کرد و افزود: طول کلی کریدورهای اصلی استان یک هزار و ۵۷۱ کیلومتر است که تاکنون در این مسیرها ۵۲۶ کیلومتر بزرگراه احداث شده و همچنین در حال حاضر عملیات ساخت ۴۱۶ کیلومتر باند دوم نیز در حال انجام است.

عطاء اله اکبری افزود: به منظور تبدیل شدن کل مسیرهای سیستان و بلوچستان به بزرگراه در مجموع با وضعیت کنونی بیش از ۲۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی با اشاره به اهمیت بزرگراه در توسعه سیستان و بلوچستان گفت: هم مرزی این استان با کشورهای پاکستان و افغانستان در شرق از یک سو و دسترسی به آبهای آزاد دریای عمان در جنوب از سوی دیگر بهره مندی از منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار، منطقه ویژه اقتصادی سیستان و بازارچه های مرزی در طول نوار مرزی راه را برای نقش آفرینی استان در تجارت، ترانزیت خارجی و مبادلات مرزی فراهم ساخته اما راه های این خطه بویژه محور چابهار- میلک در تراز این میزان ترانزیت نیست و برای تسهیل در تجارت توسعه شبکه بزرگراهی استان حائز اهمیت است.

دبیر شورای هماهنگی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان بیان کرد: بهبود وضعیت راه های ارتباطی در این استان تضمین کننده اقتصاد منطقه است زیرا باعث تسریع حمل و نقل جاده ای و ارتباط تجاری- ترانزیتی مثبت با کشورهای همسایه به ویژه افغانستان و پاکستان می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.