| کد خبر: 270705 |

رکورد تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر چابهار شکسته شد

رکورد تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر چابهار در یک سال اخیر با تخلیه و بارگیری بیش از ۶۶ هزار TEU شکسته شد و فعالیت کانتینری در این بندر نسبت به سال ۱۴۰۱ با رشد ۱۵۵ درصدی رقم خورد.

تین نیوز

معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: رکورد تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر چابهار در یک سال اخیر با تخلیه و بارگیری بیش از ۶۶ هزار TEU شکسته شد و فعالیت کانتینری در این بندر نسبت به سال ۱۴۰۱ با رشد ۱۵۵ درصدی رقم خورد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ناصر روانبخش در تشریح عملکرد کانتینری بندر چابهار امروز دوشنبه بیستم فروردین ماه اظهارکرد: با توجه به راه اندازی خطوط منظم و مستقیم کشتیرانی به کشور های چین، هند و امارات با همکاری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی و فعالین اقتصادی و همچنین فعال شدن خط ترانشیپ از مبدا چابهار به بنادر داخلی کشور برای اولین بار، فعالیت کانتینری در بندر چابهار در سال ۱۴۰۲ سیر سعودی با شیب تند را تجربه و بیش از ۶۶ هزار TEU کانتینر در این بندر تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ با رشد ۱۵۵ درصدی مواجه بود و این عملکرد در پنج سال گذشته بی سابقه بوده است.

روانبخش در خصوص ترانشیپ کالا افزود: فعالیت ترانشیپ در بندر چابهار از بهمن ماه ۱۴۰۲ آغاز شد که طی ۲ ماه فعالیت بیش از هشت هزار کانتینر از مبدا بندر چابهار به بنادر داخلی و برعکس جابجا شد که رشد ۱۰۰ درصدی را رقم زد.

وی گفت: تسهیل ترافیک، خدمات ۲۴ ساعته، مشوق های تعرفه ای در حوزه دریایی و بندری، آبخور مناسب با ایمنی بالا موجب حضور فعالین اقتصادی و استفاده از ظرفیت های بندر چابهار بعنوان یکی از عمیق ترین بنادر کشور شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.