| کد خبر: 270685 |

آغاز ساخت ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه در شمال سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۳

مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات ساخت ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات ساخت ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، عطاالله اکبری در جلسه با مدیرعاملان شرکت های راه سازی و مشاوران این عرصه با هدف برنامه ریزی منسجم و دقیق برای ادامه فرآیند تکمیل شبکه بزرگراهی استان در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: این اداره کل تلاش کرده است با وجود تنگناهای مالی تمام پروژه های راه سازی را در استان فعال نگه دارد، به طوری که سال گذشته حدود ۷۵ کیلومتر بزرگراه به همراه پل بزرگ شیله با وجود بدهی کلان بیش از هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران در آستانه نوروز زیر بار ترافیک رفت.

اکبری با بیان اینکه بهره برداری بیش از ۲۸۰ کیلومتر بزرگراه به همراه چهار پل بزرگ شیله، نهراب، ماشکید و افضل آباد در طول چهار سال اخیر در حوزه این اداره کل دستاورد مهم و ماندگار در توسعه شبکه حمل ونقل جاده ای استان به شمار می رود، تصریح کرد: با افزایش طول بزرگراه های استان ظرفیت جابه جایی کالا و مسافر هم افزایش پیدا کرد که این مهم با کاهش زمان سفر و افزایش ایمنی، دستاورد کاملاً ملموسی برای مردم این خطه به ارمغان آورده است.

مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان حوزه راه را مبنای توسعه استان عنوان کرد و افزود: امروز همگان در استان بر توسعه حوزه راه اتفاق نظر دارند و این همدلی می تواند سبب مانع زدایی در توسعه این بخش باشد و قطعاً این اداره کل به تنهایی نمی تواند این فرآیند سخت و سنگین را به سرانجام برساند و همه باید در این اتفاق بزرگ همکاری کنند.

اکبری با بیان اینکه وقتی مبحث ترانزیت در سیستان و بلوچستان در اولویت قرار دارد، انتظار می رود که شبکه بزرگراهی نیز تسهیل کننده آن باشد، گفت: امید می رود با اجرای این طرح ها، روند توسعه راه که زیربنای پیشرفت همه بخش های دیگر است، سرعت بگیرد و علاوه بر ایجاد اشتغال بیشتر، شاخص های توسعه اقتصادی نیز روز به روز بیشتر شود.

وی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان تنها استان متصل به آب های آزاد از طریق بندر چابهار، تنها استان با بیش از یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر مرز آبی و خشکی است که در مسیر دو کریدور از سه کریدور در ترانزیت بزرگ جهان قرار دارد و همه این ظرفیت ها موقعیت مناسب و راهبردی در تجارت و ترانزیت بین المللی به آن داده است که استفاده از این ظرفیت ها برای توسعه استان نیازمند اختصاص اعتبارات در سطح ملی برای رسیدن به میانگین کشوری در حوزه بزرگراهی است.

مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: کاهش تلفات جاده ای در ایام تعطیلات نوروزی سال جاری به میزان ۴۰ درصد نشان دهنده این مهم است که توسعه شبکه بزرگراهی تأثیرات خود را گذاشته است و اعتقاد بر این است می توان در دو الی سه سال آینده مشکلات ناشی از نبود شبکه بزرگراهی را به حداقل ممکن رساند و این مقطع زمانی یک فرصت مناسب محسوب می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.