| کد خبر: 143350 |

◄ الحاق مدیریت سواحل به سازمان بنادر مشکلات را بیشتر می‌کند

چندی پیش بود که خبری از قول نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی منتشر شد که او در این خبر از تغییر نام سازمان بنادر و دریانوردی خبر داده بود.

تین نیوز

چندی پیش بود که خبری از قول نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی منتشر شد که او در این خبر از تغییر نام سازمان بنادر و دریانوردی خبر داده بود.

به گزارش تین‌نیوز، قاسم احمدی‌لاشکی در گفت‌وگو با مانا درباره اصلاح قانون آئین‌نامه سازمان بنادر و دریانوردی گفته بود که «طرح اصلاح قانون آئین‌نامه سازمان بنادر و دریانوردی در سه ماده و چند تبصره تهیه و توسط هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شده است».
 
بر اساس این خبر و به گفته احمدی‌لاشکی « درصورت تصویب نهایی، نام سازمان بنادر و دریانوردی به سازمان مدیریت سواحل، بنادر و دریانوردی تغییر خواهد کرد».

یکی از کارشناسان این حوزه در مورد این خبر در یک گروه مجازی مرتبط با حوزه بندر و دریا نوشت: سازمان فعلی دارای دو وظیفه تقریبا متفاوت بوده و به همین دلیل از قدیم الایام در اجرای اصولی و بین‌المللی آنها توام با مشکل بوده است!

پرویز باورساد افزود: وظیفه «دریانوردی» سازمان، صرفا مرتبط با وظایف محلی، منطقه‌ای و جهانی ایمنی دریانوردی و جلوگیری از آلودگی دریایی دریاهای قلمرویی و منطقه ویژه اقتصادی کشور است. وظیفه «بنادری» سازمان نیز مرتبط با ساخت و بهره‌برداری از زیربناها و روبناهای ساحلی به عنوان یک پایانه تجارت دریایی است که ایجاد تعادل بین آنها با بیش از یکصد سال تجربه هنوز به تعالی نرسیده است!

او تاکید کرد: حال با الصاق وظیفه ساحلی که به‌ نظر نمی‌رسد دارای اشتراک معنایی به دو مقوله فوق نیز وجود داشته باشد یقینا مشکلات را بیشتر خواهیم کرد!همانطور که متاسفانه در ۸ سال گذشته با ادغام دو وزارتخانه کاملا غیر همساز و ... به نام‌های راه و ترابری با وزارت مسکن و شهرسازی، نه تنها موفقیتی به دست نیاوردیم بلکه به مشکلات هر کدام از آنها اضافه کردیم.

این کارشناس خاطرنشان کرد: این در حالی است که ما در دوره و عصر امروزه نیاز به وزارت حمل‌ونقل داشتیم و راه و بسیاری از امور زیربنایی متفرق در دستگاه‌های دولتی را تحت عنوان وزارت امور زیربنایی ایجاد می‌کردیم.

وی افزود: اگر در بخش نوار ساحلی کشور مشکلات خدماتی و یا زیربنایی وجود دارد باید آنها را در شهرداری‌ها و ادارات مسکن و شهرسازی و ... جستجو کرد نه سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی دروازه تجارت خارجی دریایی و ایمنی و ... دریایی کشور!

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.