| کد خبر: 271363 |

◄ تبدیل شدن بندر چند منظوره سیریک به مرز مجاز دریایی

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از لزوم تبدیل بندر چند منظوره سیریک به مرز مجاز دریایی خبر داد و گفت: این بندر با ظرفیت و زیرساخت های مناسب امکان تبدیل به قطب اصلی توسعه ای در سواحل مکران را دارا است .

تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از لزوم تبدیل بندر چند منظوره سیریک به مرز مجاز دریایی خبر داد و گفت: این بندر با ظرفیت و زیرساخت های مناسب امکان تبدیل به قطب اصلی توسعه ای در سواحل مکران را دارا است . 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حمیدرضا محمدحسینی تختی افزود: با تبدیل شدن بندر چند منظوره سیریک به مرز دریایی،امکان توسعه و تبدیل شدن آن به یک منطقه راهبردی در سواحل مکران برای پیشبرد اهداف توسعه دریاپایه آماده می شود.

محمدحسینی تختی ادامه داد: با سیاست گذاری در این زمینه می توان گامی مهمی در رونق معیشت و رفاه ساحل نشینان، تحقق راهبردهای اقتصاد دریامحور و نیز توسعه و تکمیل بندر سیریک با هدف رونق بخشی به سواحل مکران برداشت.

 وی افزود: با انجام اقدامات موثر و جذب سرمایه گذاران داخلی در بندر سیریک به عنوان محرک توسعه ای در سواحل مکران می توان  در راستای محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال پایدار منطقه نقش آفرینی کرد.

مدیر بندر شهید باهنر، توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص نقش موثر توسعه سواحل مکران در اقتصاد منطقه از یک سو و نیز موقعیت جغرافیایی ممتاز بندر سیریک و فاصله دریایی 50 مایلی آن تا کشور عمان از سوی دیگر، لزوم بسترسازی برای رونق کسب و کار، صادرات و واردات انواع کالا و تسهیل امر تجارت در راستای تاکیدات رهبر انقلاب را از دلایل مهم تبدیل بندر سیریک به مرز مجاز دریایی دانست. 

گفتنی است؛ بندر سیریک در شرق هرمزگان دارای پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه ای برای صادرات و واردات از نظر نزدیکی به بنادر امارات و عمان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.