| کد خبر: 84896 |

نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان سیستان و بلوچستان

تین نیوز | چهارمین نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان به ریاست استاندار و دبیری سیاوش رضوانی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان و اعضای کارگروه در فرمانداری چابهار برگزار شد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی، مدیرکل بنادر و دریانوردی چابهار در این نشست ضمن تشریح آخرین اقدامات انجام شده توسط کمیته فوق، اظهار کرد: با توجه به اینکه هرگونه ساخت و ساز در حوزه سواحل باید با هماهنگی دبیرخانه کمیته و انطباق نقشه مصوب کاربری اراضی صورت بگیرد، نظارت کامل بر این موضوع وجود دارد.

سیاوش رضوانی ادامه داد: ساخت‌و‌سازهای غیر‌مجاز در حریم ٦ متری سواحل تخلف بوده و با خاطی بدون اغماض برخورد می‎شود.

سیاوش رضوانی گفت: خوشبختانه بعد از تشکیل کمیته مدیریت یکپارچه سواحل بنادر در استان تمامی طرحها با استعلام از این کمیته به کار خود ادامه می دهند .

 وی اظهار داشت تا کنون ١ طرح در زمینه های پرورش میگو ، ماهی در قفس ، احداث موج شکن در سواحل، طرح پرورش قارچ، دانه های روغنی و گیاهان شور برای اجرا از این کمیته استعلام گرفته اند و بقیه کارهای اجرایی خود را انجام می دهند .

سیاوش رضوانی به مهمترین اقدامات این کمیته در سال گذشته اشاره کرد واظهار داشت :  مهمترین اقدامات سال ٩٤ عبارتند از انجام چندین دوره کار کارشناسی برای مکانهای امن شنا با فاکتورهای مسایل زیست محیطی و اجتماعی، برگزاری دوره های آموزشی برای دهیاران و بخشداران، بازدید منظم از نوار ساحلی به صورت روزانه و هفتگی، اطلاع رسانی از طریق کمیته برای اخذ مجوز،تعیین طرح تکمیلی تجسس و نجات،  صدور مجوز جایگاههای سوخت در بنادر صیادی پسابندر و پزم ، صدور مجوز ساخت بازوی اسکله کشتی سازی صدرا امید و جلوگیری از فعالیتهاو ساخت وسازغیر قانونی بوده است .

در ادامه مهندس علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان گفت : امروزه ثروت هر کشور دانایی ملت است و این دانایی است که کشور را مدیریت میکند و مدیریتها باید با ساختار نو و درک شناخت از ملت در مسیر پیشرفت همه جانبه باشد.

علی اوسط هاشمی گفت: بهترین پیشرفت توسعه ای استان ما در سال ٩٤ طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار داشته  و این امر جای تقدیر و تشکر از مدیر عامل سازمان بنادر و و وزیر راه وشهرسازی به لحاظ حمایت و نگاه توسعه محور ایشان به این نقطه از کشور است.

وی تصریح کرد: کمیسیون ماده ٩٩(ساخت و ساز غیر مجاز ) باید بر همه تخلفات خارج از شهر گسترده شود و هر گونه بنایی خارج از محدوده بدون مجوز باید تخریب شود.

علی اوسط هاشمی گفت: امروزه تفکر توسعه باید منطبق با میل بخش خصوصی و تسهیلات درست انجام شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد همه بخشهای توسعه ای یک طرف و طرف دیگر توسعه بخش گردشگری در این استان است زیرا این صنعت نرم اشتغالزاست و باعث پیشرفت سایر بخشهاست.

 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.