| کد خبر: 144119 |

صنعت کشتیرانی حملات سایبری را جدی بگیرد

یکی از مقامات گارد ساحلی آمریکا در کنفرانس دریا و امنیت سنگاپور گفت: در شرایطی که کشتیرانی به سمت ابداعاتی نظیر کشتی های اتوماتیک پیش می رود، صنعت کشتیرانی نیاز دارد حملات سایبری را جدی بگیرد.

تین نیوز

یکی از مقامات گارد ساحلی آمریکا در کنفرانس دریا و امنیت سنگاپور گفت: در شرایطی که کشتیرانی به سمت ابداعاتی نظیر کشتی های اتوماتیک پیش می رود، صنعت کشتیرانی نیاز دارد حملات سایبری را جدی بگیرد.

 
به گزارش گروه بین الملل مانا در کنفرانس دریا و امنیت در سنگاپور، دریادار" John P. Nadeau" از گارد ساحلی آمریکا USCG با اشاره به تمایل صنعت کشتیرانی به سمت کشتی های اتوماتیک و لزوم هشیاری نسبت به حمله خطرات سایبری، گفت: این کشتی ها برخی از ریسک ها و آسیب پذیری هایی دارند که باید مورد فکر و توجه قرار گیرد. هک ، باج افزار، نرم افزار بدخواه، ناسازگاری ها و وقفه فعالیت جی پی اس GPS به هر دلیلی،از جمله آشکارترین این نوع آسیپ پذیری ها هستند.

"P. Nadeau "درادامه گفت: با توجه به بحث های فراوان در پی حملات سایبری اخیر، مانند ویروس NotPetya که فعالیت خط کشتیرانی مرسک دانمارک و خطوط دیگر را با مشکل روبرو ساخت، این سوال مطرح می شود که آیا صنعت کشتیرانی این گونه حملات را به طور جدی مورد توجه قرار داده است؟

وی در ادامه گفت: من این سوال را از خودم می پرسم که آیا صنعت کشتیرانی این خطرات را به طور جدی دنبال می کند و آیا مطمئن است که این گونه خطرات را در درک کرده و از میزان آنها کاسته، قبل از اینکه اتفاق بزرگی پیش بیاید، قبل از اینکه دولت و قوه قانونگذاری وارد عمل شود و چیزهای مشخصی را به عنوان قانون لازم الاجرا بداند. 

این گزارش ادامه داد: به اعتقاد وی به جای قوانین تحکیم شده از سوی دولت یا قانون گذران که هرگز بهترین روش برای رسیدن به امنیت نبوده، باید از طرف خود صنعت کشتیرانی مانند همین 250 مدیران اجرائی که در بین حضار این کنفرانس قرار دارند، اقدام لازم انجام گیرد. 

این گزارش در پایان گفت: علیرغم اینکه در حال حاضر هیچ گونه نشانی از حمله سایبری یا فضولی مجازی در حادثه برخورد ناوجنگی آمریکا اس مک کین و نفتکش آلنیک ام سی در تنگه مالاکای سنگاپور وجود ندارد، اما ژنرال جان ریچاردسون فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا در توییتر شخصی خود نوشت، این گزینه هنوز کنار گذارده نشده و در بررسی همه احتمالات در نظر گرفته خواهند شد.

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.