| کد خبر: 141307 |

حمل و نقل دریایی جذاب برای هکرها

کارشناس موسسه بین المللی مور استیفنز گفت: بازار دریایی جذاب ترین بخش برای خطرات حملات سایبری به شمار می آید.

تین نیوز

کارشناس موسسه بین المللی مور استیفنز گفت: بازار دریایی جذاب ترین بخش برای خطرات حملات سایبری به شمار می آید.

 
به گزارش گروه بین الملل مانا Steve Williams کارشناس موسسه بین‌المللی موراستیفنز با اشاره به اینکه بخش دریایی جذاب ترین بخش برای حملات سایبری است، گفت: در کنفرانس امنیت سایبری دریایی در سال 2011 به عدم نبود مدیریت خطر در این زمینه اشاره کردم، اما در مقایسه با صنایع دیگر، بخش دریایی در خطاب قراردادن ریسک حملات سایبری و مقابله با این نوع تهدید موفقیت هایی را نیز کسب کرده است.
 
وی در ادامه افزود: صنعت بیمه تلاش زیادی را برای پاسخگویی به ریسک های سایبری که مشتریان را تحت تاثیر قرار می دهد، کرده است.
 
ویلیامز ادامه داد: در حالی که تکنولوژی یک نقش مهم و فزاینده ای را در بخش دریایی برعهده دارد و از سوی دیگر زنجیره های عرضه جهانی پیچیده ترمی شوند، رصد منافعی که تکنولوژی به همراه می آورد به همراه بی توجهی نسبت به خطراتی که با خود دارد، در کانون توجه بسیاری از بخش های تجاری قرار دارد.
 
این تحلیل گرهمچنان با اشاره به اینکه در حال حاضر ارتباط  بیشتر کشتی به کشتی و ریسک های جدید همراه آن را شاهد هستیم، خاطر نشان ساخت: با تکنولوژی جدید، فضا برای بهره گیری بیشتر اینترنت در کشتی ها و تهدیداتی که به همراه آن وجود دارد، باز خواهد شد، با این وجود، صنعت کشتیرانی نسبت به این تهدیدات هوشیار شده است. از سوی دیگر، از سال 2011 تا اوایل سال گذشته که سازمان جهانی بیمکو دستورالعمل خود را منتشر کرد، پیشرفت کمی حاصل شده بود، در گام بعدی سازمان بین المللی دریانوردی IMO به سرعت این مسئله را مد نظر قرار داد.
 
ویلیامز افزود: مباحثی که صنعت دریایی نیاز به نگاهی بر آن دارد، ریسک های حادثه فاجعه بار سبک هالیوودی نیست بلکه تهدیدهای روزانه ای است که سبب خسارات و زیان خواهند شد. 
 
وی در پایان گفت: در حال حاضر، بازار دریایی به دلیل اینکه با سرعت زیادی شاهد تغییراتی است، جذاب ترین بخش برای خطرات حملات سایبری به شمار می آید، و تعریف مشخص از ریسک مسئله ای است که ذهن بیمه گران را به خود مشغول کرده است.

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.