| کد خبر: 271678 |

نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان

مسیر مسیر بندرترکمن به آشوراده نیازمند علائم کمک ناوبری جهت ایمن سازی آبراه بوده که با همکاری واحد دریایی بنادر گلستان با واحد دریایی بندر امیرآباد به زودی در مسیر تردد شناورها قرار خواهد گرفت.

تین نیوز

سرپرست بنادر و دریانوردی گلستان با اشاره به استقبال گردشگران از ناوگان دریایی مسیر بندرترکمن به آشوراده گفت: این مسیر نیازمند علائم کمک ناوبری جهت ایمن سازی آبراه بوده که با همکاری واحد دریایی بنادر گلستان با واحد دریایی بندر امیرآباد به زودی در مسیر تردد شناورها قرار خواهد گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا سیدمحسن طیرانی اظهار کرد: در نشست مشترک مدیرکل بندر امیرآباد با مدیرکل و کارکنان بنادر استان گلستان ضمن بررسی روند همکاری بین دو بندر همجوار شمالی کشور، مشکلات و نقاط ضعف و قوت مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت و راهکارهای لازم برای ارتقای کیفیت خدمات رسانی ارائه شد.

طیرانی با بیان اینکه افزایش ۲۰ سانتی متری ارتفاع سطح آب خلیج گرگان باعث کاهش شوری آب و مهاجرت پرندگان به خلیج گرگان شده است، ادامه داد: لایروبی کانال آشوراده حدود ۴۰۰ متر به پهنای سواحل اضافه کرده است.

وی ادامه داد: لایروبی کانال آشوراده و تبادل آب بین دریا و خلیج موجب شده تا شناورهای سبک به راحتی در خلیج گرگان تردد داشته باشند.

طیرانی در ادامه با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ بیشترین جذب مسافر در سفرهای دریایی از مسیر اسکله بندرترکمن به جزیره آشوراده انجام شد، افزود: در این ایام حدود ۴۱ هزار و ۴۹۰ نفر مسافر و گردشگر تردد داشته اند که نیاز به علائم کمک ناوبری جهت ایمن سازی آبراه بوده  و با هماهنگی بعمل آمده واحد دریایی بنادر گلستان با واحد دریایی بندر امیرآباد فراهم شده و به زودی در مسیر تردد شناورها قرار خواهد گرفت.

به گفته سرپرست بنادر گلستان، یکی از اتفاقات مهمی که در نوروز ۱۴۰۳ محقق شد، قرار دادن شناور جستجو و نجات دریایی توسط واحد دریایی بندر امیرآباد برای اسکله های بندرترکمن و بندرگز بود که در تامین امنیت ترددهای دریایی بسیار مثمرثمر بود.

به گزارش ایسنا، در نشست مشترک مدیرکل بندر امیرآباد و سرپرست بنادر استان گلستان، بر افزایش همکاری ها بین بنادر این دو منطقه تاکید شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.